Opgelost door Belsimpel: defect toestel wordt niet vergoed/ gerepareerd

content Opgelost
j.zwart

Ik heb een nieuwe Iphone SE2020 gekocht en om deze te gebruiken moet ik de simcard in de simcardtray plaatsen. Om deze te openen moet je het meegeleverde pinnetje in het gaatje van de simcardtray stoppen. Met deze handeling brak een stukje van de tray af waardoor deze nooit open is geweest in mijn bijzijn en ik de telefoon dus niet heb kunnen gebruiken. Ik heb de klantenservice gebeld waarvan het telefoonnummer moeilijk te achterhalen is en de nodige stappen gedaan die mij verteld zijn om de Iphone te retourneren.
Via de mail kreeg ik te horen dat er sprake is van gebruikersschade en dat er 2 opties werden geboden, toestel wordt gerepareerd en ik krijg het kostenplaatje. Of toestel wordt ongerepareerd terug gestuurd.
Ik heb aangegeven of mijn geld terug te krijgen of een goed werkend toestel, want ik heb de Iphone niet kunnen gebruiken en dus ben ik het er niet mee eens dat belsimpel het over gebruikersschade heeft

Ik wil het liefst mijn geld terug omdat ik geen vertrouwen heb in online bestellingen. Op de website staat voor 23.30 uur besteld, de volgende dag in huis. Mijn toestel kwam pas 3 dagen later, net als de reacties op mijn mails zijn pas na 3 dagen met elke keer een ander persoon. Ik ben inmiddels bijna 3 weken zonder toestel waar ik een hoop geld voor heb betaald en er is nog steeds geen oplossing voor mij bedacht. De oplossing is heel simpel. Geef mijn geld terug of een goed werkend toestel, geen defect toestel

j.zwart
Ik ben redelijk tevreden dat er een oplossing wordt geboden. Hij wordt gerepareerd en belsimpel betaalt terecht de onkosten. Ik heb de telefoon nog niet in huis. Ben benieuwd hoeveel tijd dit gaat kosten. Echter de reactie van belsimpel klopt niet. Ik heb de iPhone nooit gebruikt en zij zeggen dat ik hem WEER kan gebruiken. Daarmee ontkrachten ze het feit dat ik een defect toestel opgestuurd heb gekregen en dat het mij 3 weken heeft gekost om belsimpel met een oplossing te laten komen. Nog steeds zit ik zonder telefoon al 3 weken. Ik ben zeer ontevreden dat het zo verschrikkelijk lang moet duren en dat alle initiatieven vanuit mijzelf moesten komen. De beweringen en beloftes die belsimpel op de website heeft staan (leveringstijd, reageren binnen 48 uur, garantierechten) passen ze niet toe en worden niet nagekomen. Mijn toestel was te laat geleverd, ik krijg per mail reacties die langer dan 48 uur duren, op 1 wacht ik nog steeds. Ik weet wel dat ik hier nooit meer iets bestel.

Ook een klacht indienen over Belsimpel?