Klacht Belsimpel: Galaxy S7: Ongeldige EAN voor Samsung promotions

mlv

In juli heb ik een Samsung S7 besteld inclusief een abonnement. Een van de redenen: de promotie van Samsung; een Gear VR bij elke S7. Nu kom ik er tot mijn spijt achter dat de telefoons die door Belsimpel geleverd worden, niet geldig zijn. Belsimpel blijkt zijn telefoons niet in de Benelux in te kopen, om ze goedkoper aan te bieden en/of meer winst te maken. De (overigens verder zeer beleefde) telefonische medewerker van Belsimpel wijst mij erop dat deze informatie wél op de site staat, namelijk onder het kopje 'beschrijving'. Echter; de promotie van Samsung wordt op het hele internet geadverteerd, en als je eenmaal voor een telefoon gekozen hebt, kijk je op websites als belsimpel.nl vooral naar de abonnementsvoorwaarden. Ik denk immers te weten wat een S7 is, waarom zou ik dan de extra beschrijving nog opzoeken? Dat deze telefoons niet geldig zijn voor de promotie is belangrijke informatie, en die zou niet weggestopt moeten worden.

Ik snap best dat een mededeling als 'ongeldig voor Samsung Promotions' niet bepaald goede reclame is, maar deze mededeling zou zichtbaar moeten zijn. Het gaat om een gadget van bijna honderd euro. Een klant die in Nederland bij een Nederlandse winkel een telefoon besteld, moet kunnen verwachten dat deze meedoet aan promoties gericht op de Benelux. Als dat niet het geval is vanwege een inkoopbeleid moet dat expliciet op de basispagina staan, niet verscholen achter een kopje waar je deze informatie niet verwacht.
Ik verwacht van belsimpel dat ze haar informatievoorziening gaan aanpassen om toekomstige klanten niet teleur te stellen, en ik verwacht een Gear VR omdat ik er redelijkerwijs vanuit ging dat ik die zou krijgen bij aanschaf van een Samsung S7.

Belsimpel is actief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

mlv
    Aanvankelijk dezelfde avond teruggebeld, maar meneer moest overleggen met zijn baas. Nooit meer iets van gehoord. Ook claimde meneer dat ze de telefoons wel degelijk bij Samsung Benelux hadden gekocht; ondanks de Portugese standaardtaal op de geleverde telefoon. Al met al een onbetrouwbaar bedrijf wat zijn beloften niet nakomt. Ze hebben een reclame waarin wordt gezegd dat als je je telefoon eenmaal gekozen hebt je naar Belsimpel moet voor de prijs of het abonnement; dat heb ik gedaan. Helaas.

mlv

Ook een klacht indienen over Belsimpel?