Klacht Belsimpel: garantie op smartphone

Klachtnummer
# 195922
Gebruiker
Dam
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Mijn smartphone is kapot gegaan tijdens het opladen. Ik had hem neergelegd om op te laden, toen ik na ongeveer 45 minuten keek was hij uit en kreeg ik hem ook niet meer aan, ook zat er links een barst in het scherm van boven naar onder.

Na telefonisch contact te hebben gehad met Belsimpel, heb ik de telefoon aangeboden ter reparatie bij Dynafix, zij kwamen tot de conclusie dat het toestel een barst vertoonde en daarom buiten de garantie valt.

Ik weet dat ik na 6 maanden moet bewijzen dat het niet is veroorzaakt door verkeerd gebruik van mij kant en dat Belsimpel/Dynafix het tegendeel hierop moet bewijzen.

Ik kan bewijzen dat de barst niet door verkeerd gebruik is gekomen aangezien er aan het toestel geen val- en/of stootschade aan de rand of op het scherm is te constateren.

van Belsimpel/Dynafix krijg ik alleen reactie terug dat er een barst is geconstateerd maar niet waardoor deze dan zou zijn ontstaan, ondanks herhaalde verzoeken hierom.

De oplossing

Dat de garantie op het toestel wordt verleend en ik een gerepareerd of nieuw toestel ontvang zonder verdere bijbetaling.

Aangezien de S6 Edge + zilver niet te repareren of niet leverbaar is, is de Galaxy S7 edge zilver als vervanger aangeboden, hiermee kan ik accoord gaan maar wel zonder verdere bijbetaling.

Maar een ander toestel met vergelijkbare specificaties kan ook nog worden voorgesteld.

1 reactie

  1. Auteur
    Dam
    Datum
    hoe simpel is het om te reageren op een mail en op deze klacht?

Ook een klacht indienen over Belsimpel?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen