Klacht Belsimpel: Geen Nederlands toestel, geen updates

M.W.A. Driel

Ik heb op 20 december 2018 een Samsung Galaxy s9+ gekocht voor 600 euro, zonder abonnement.
Het toestel was voorzien van Android Oreo en de laatste beveiligingsupdate van december stond op het toestel.
Begin maart bij Belsimpel aan de bel getrokken dat de daarna verschenen beveiligingsupdates en de update naar Android Pie update niet binnenkwamen. Antwoord van Belsimpel was dat ik geduld moest hebben dat de updates nog wel zouden komen.
Eind april nog steeds niets en opnieuw gemeld bij Belsimpel. Antwoord van Belsimpel was dat het probleem bekend was en dat er gezocht werd naar een oplossing. Ik zou de week erna een mail krijgen met een update over deze situatie. Inmiddels op diverse fora en de community van Samsung al gelezen dat er meerdere mensen met hetzelfde probleem kampten. Advies van Samsung was om te vragen het toestel om te ruilen voor een Nederlands toestel. Dit ook per mail aan Belsimpel gevraagd. Na een week nog niets gehoord en zelf maar weer gaan bellen en gelijk gevraagd of het toestel omgeruild kon worden voor een Nederlandse versie. Ik moest het toestel opsturen naar Belsimpel. Deze hebben het vervolgens doorgestuurd naar Dynafix, waardoor ik het toestel bijna 14 dagen kwijt was. Door Dynafix is Nederlandse software op het toestel gezet. Op mijn vraag aan Dynafix of ik toekomstige updates wel zou ontvangen heb ik geen antwoord gekregen. Inmiddels is er een nieuwe beveiligingsupdate van mei uit en die heb ik nu, eind juni nog steeds niet ontvangen. Weer in de community van Samsung gepost en kreeg van één van de moderatoren te horen dat dat waarschijnlijk ook niet zou gebeuren omdat er nu weliswaar Nederlandse software opstaat maar het nog steeds een buitenlands toestel is. Als ik de software zelf zou installeren raak ik mijn garantie kwijt. Kortom, ik voel mij behoorlijk belazerd en ben zeer teleurgesteld in Belsimpel. Hoe kon ik bij de aankoop weten dat het een buitenlands toestel betrof? En dat het maar afwachten is of er überhaupt updates voor komen?
Ik vind dat ik als consument onjuist geinformeerd ben!

Ik wil een nieuw Nederlands toestel of mijn geld terug.

M.W.A. Driel
In eerste instantie een gebruikt toestel aangeboden, bod niet geaccepteerd. Toen aanbod om nieuwe software te installeren. Ook niet geaccepteerd, er is in mei, via Belsimpel, door Dynafix reeds nieuwe software opgezet waarmee het probleem verholpen zou moeten zijn. Niet dus!

Ook een klacht indienen over Belsimpel?