Klacht Belsimpel: Langdurige reparatie Sony Xperia Z3

Timothy Philips

Voor de tweede maal in iets meer dan 12 maanden heb ik mijn toestel moeten opsturen naar belsimpel (teleplan) voor reparatie welke onder de garantie valt. Voor de reparatie die nu plaats vindt dienen onderdelen besteld te worden daar deze niet op voorraad zijn. De levertijd van deze onderdelen zijn minimaal 2 weken en het maxima is onbekend. Ondertussen ben ik al bijna vieren weken in deze reparatie mijn toestel kwijt. De huidige maatschappij en zo ik leeft bijna met hun telefoon. Momenteel ben ik dan ook telefoonloos wat mij aardig beperkt in het dagelijks leven. Tevens kan ik geen gebruik maken van iets waarvoor ik een aanzienlijk bedrag voor betaald heb.
Ondertussen heb ik ongeveer vijf keer, contact gehad met de servicedesk. Ook heb ik gemaild met de service om tot een oplossing te komen. Het opsturen van een simkaartadapter voldoet voor mij daarin niet. Ook het ruilen van gebruikt en mogelijk licht beschadigd toestel voor mijne is naar mijn mening geen oplossing.

In mijn optiek zijn er meerder mogelijkheden:

- Het aanschafbedrag retourneren.

- Het opsturen van een nieuw toestel

- Het opsturen van een leentoestel (in het zelfde segment als mijn huidige telefoon) welke weer terug geruild wordt na reparatie van mijn eigen toestel + compensatie voor het nu al meer dan 5 weken (2 reparaties) niet gebruik kunnen maken van mijn toestel in iets meer dan 12 maanden.

Bij deze laatste optie wil ik graag wel een ultimatum hoelang de reparatie dan mag duren.

Belsimpel.nl
    Geachte heer Philips,

Inmiddels is uw toestel omgeruild. Dit omdat de levertijd van de benodigde onderdelen bleef oplopen.

Belsimpel.nl

Ook een klacht indienen over Belsimpel?