Opgelost door Belsimpel: Levering van ondeugdelijk product

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 88014
Gebruiker
kfaber
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Eind juni heb ik bij Belsimpel.nl een telefoon gekocht. In het begin werkte de telefoon naar behoren, maar binnen twee weken kon er geen verbinding meer gemaakt worden met het netwerk. Nadat ik had uitgezocht dat de fout bij de telefoon lag, heb ik dit bij belsimpel.nl aangekaart. De telefoon moest opgestuurd worden en zou gerepareerd worden. Enkele weken later kreeg ik de telefoon ongerepareerd terug. Na contact met Belsimpel.nl bleek dat de telefoon niet bij Dynafix gemaakt kon worden. Ik moest de telefoon nogmaals opsturen, naar een ander bedrijf. Na enkele weken kreeg ik wederom de telefoon terug, ongerepareerd omdat er waterschade was geconstateerd. Echter, er is niet aangetoond dat dit door mij komt, of dat de waterschade verband houdt met het defect. Vervolgens heb ik ze nogmaals gevraagd te herstellen en, toen daar geen reactie op kwam, aangegeven de koop te willen ontbinden. Ze weigeren nu het product kosteloos te herstellen of het aankoopbedrag terug te storten.

De oplossing

Er zijn in mijn ogen drie mogelijkheden. De eerste: ik krijg een nieuw toestel. De tweede: de telefoon wordt kosteloos gerepareerd. De derde: ik krijg mijn geld terug en zij de telefoon terug.
Mocht Belsimpel.nl geen passende oplossing aanbieden, zal ik het geschil via de geschillen commissie proberen op te lossen.

1 reactie

  1. Auteur
    kfaber
    Datum
    De reactie termijn was al verlopen, maar werd uiteindelijk toch nog gebeld. Voor het eerst werd mij nu een vervangend toestel aangeboden. Dit voorstel neem ik nu in beraad. Het feit dat er nu meegezocht werd naar een oplossing vind ik echter het belangrijkst.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
kfaber
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Belsimpel?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen