Opgelost door Belsimpel: Na retourneren van een Sony Experia Z3 ineens krasjes op scherm en achterkant bij controle

P. van Weeterloo

Na aantal telefoontjes de sony teruggestuurd binnen de DOA periode omdat de telefoon amper bereik heeft op meerdere locaties en ook niet met andere sim-kaarten.
Liep soepel en netjes totdat ik terug gebeld werd.
Ik zou volgens belsimpel gebruiksschade hebben gemaakt op de telefoon in de vorm van krasjes op scherm en achterkant. Dit terwijl ik direct na aankoop de bijgeleverde screen protectors had geplaatst (geen krassen te zien) Verder heeft hij alleen in de doos gelegen.
Mogelijkheden waren repareren, voor 10% een nieuwe of de defecte telefoon terug laten komen.
Op internet kwam ik er achter dat er heel veel mensen te horen hadden gekregen dat er ineens krassen op het scherm zaten.
Ik terug bellen en zou vandaag terug gebeld worden. Dit is echter niet gebeurd.

Op opgevraagde foto's stonden krassen die ik absoluut niet herkende.
Verder komt IMEI nummer op de foto's (wel zelfde als op de bon) niet overeen met wat op de doos stond (alleen foto van 1e 4 cijfers helaas)

Ik kreeg de optie van jullie om mijn geld terug te laten storten of een nieuwe toestel te laten leveren. Dus hierbij:
Ik wil eigenlijk het liefst mijn geld gewoon terug. Het volledige bedrag van 317 euro dus.
Of anders een nieuw toestel opgestuurd zonder dat ik die 10% moet betalen.

Beste meneer van Weeterloo,

Vervelend om te lezen dat u niet tevreden bent over de garantieprocedure.

Via deze weg wil ik u laten weten dat we de klacht in behandeling hebben genomen.

P. van Weeterloo
    Mail gehad dat de telefoon bij belsimpel wel werkt. Wat erg raar is omdat het bij mij allemaal niet werkte.
    En ze vroegen ook nog naar de simkaart of deze bij mij wel goede werkte of in geknipt had. Dit terwijl ik al heel vaak aangegeven had dat dit een nieuwe simkaart is en in alle andere teelfoons wel werkt. Heb het gevoel dat ze niet goed luisteren naar het probleem wat ik aangeef.

Ik hoop dat ze na mijn mail met een goede oplossing komen.
    P. van Weeterloo
    Weer contact gehad. Ze geven nu weer aan dat ik via doa regeling geld terug of nieuw toestel kan krijgen als ik niet wil wachten op de reparatie.
    Ik gaf aan dat ik het raar vind dat ik niet 100% geld terug kan krijgen omdat die krassen echt niet van mij zijn.
    Kreeg hier een vrij humeurige email op terug met als reactie dat ze dat niet kunnen doen omdat ik schade heb gemaakt.

Begin steeds meer te denken dat het oplichters zijn aangezien heel veel mensen deze zelfde reactie krijgen.
    P. van Weeterloo
    Uiteindelijk maar mijn geld (90% aankoopbedrag) terug gevraagd. Krijg dit binnen nu en 5 werkdagen op mijn bank (ben erg benieuwd. Weinig vertrouwen in)

Ik had absoluut geen zin meer om moeite te steken in een bedrijf wat zijn kop in het zand steekt en blijft beweren dat zijn klanten schade gemaakt heeft.

Er komen in elk geval een flink aantal slechte reviews voor deze oplichters erbij. En ik raad dus ook iedereen af hier te kopen!
    Beste meneer van Weeterloo,

Inmiddels is er contact geweest en is het probleem opgelost.

P. van Weeterloo
    Achteraf toch het hele bedrag terug gekregen.

Echter blijf ik wel helaas bij mijn besluit niet snel meer zaken te doen met belsimpel. Wat ik erg jammer vind want vond het altijd een prettige winkel. Snelle levertijd en goede snelle respons van de klanten service.

P. van Weeterloo

Ook een klacht indienen over Belsimpel?