Klacht Belsimpel: Onterecht opdraaien voor kosten bij smartphone reparatie.
Details
Klacht
Een week of 2 geleden ging plots mijn Huawei P20 Pro kapot. Hij lag al ruim een uur op de tafel en ineens zat er linksonder een klein blauw vlekje. Dit vlekje werd binnen een tijdsbestek van een klein uur een hele grote vlek met binnenin een zwarte vlek (hiervan zijn foto's gemaakt gedurende het uur). Het toestel werkte verder nog wel en de touchscreen werkte ook nog op deze plek. Vervolgens ging plots het hele scherm van het toestel zwart. Het toestel werkte nog daar mijn Bluetooth headset nog steeds muziek nog afspelen en dergelijke. Hierop ben ik naar de Belsimpel winkel gegaan om hem voor reparatie aan te melden. Na ongeveer een week kreeg ik te horen dat dit defect door valschade zou komen en dat dit mij 247,00 euro zou gaan kosten. Hierop heb ik contact gezocht bij Belsimpel om verhaal te halen. Hierop heb ik als antwoord gekregen dat het reparatiebedrijf Larsa Telecom het niet kan onderbouwen dat dit door valschade zou komen. Belsimpel komt dus niet met een oplossing voor het feit dat ik moet betalen voor iets waarvan ik overtuigd ben dat het onder de fabrieksgarantie valt.Gewenste oplossing
Ik wil graag dat ik de betaalde kosten voor de reparatie terug krijg van het bedrijf.- Status
- niet opgelost
- Beoordeling
Deze klacht is gesloten
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.