Klacht Belsimpel: Ontwerpfout LG Nexus 5X wordt niet binnen garantie gerepareerd door vochtschade

Visser126

Binnen de garantietermijn van 2 jaar is mijn LG Nexus 5X slachtoffer geworden van het bootloop probleem. Dit is een bekend probleem: door een ontwerpfout wordt het moederbord te heet en start deze niet meer op. Dit betekent in de praktijk dat je tijdens het opstarten niet verder komt dan het Google Logo en de telefoon waardeloos is geworden. In de winkel van Belsimple is mij al verteld dat er veel problemen zijn geweest met deze telefoon. De telefoon werd opgestuurd en zou gerepareerd worden of worden vervangen.

Nu heb ik van de reparatieservice Teleplan te horen gekregen dat mijn telefoon niet onder de garantievoorwaarden valt doordat zij vochtschade hebben geconstateerd. Hierover heb ik ook contact gehad met de helpdesk, maar zij blijven bij dit standpunt en willen me niet verder helpen. Ze geven toe dat vochtschade ook onbewust kan gebeuren (in een vochtige ruimte) en kan iedereen dus overkomen.

Wat ik vervelend vind is dat mijn probleem een bekend fabricageprobleem is, maar dat BelSimpel een ander probleem constateert. Van de geconstateerde vochtschade heb ik zelf nooit last gehad, maar is nu kennelijk als aanvullend probleem geconstateerd. In plaats dat ze mij helpen met het 'echte' probleem op te lossen, doen ze nu niks en word ik niet geholpen. Ook alternatieve oplossingen bieden ze niet aan. Belsimpel wil me alleen helpen als ik aan de garantievoorwaarden van LG voldoe en LG dus de reparatie vergoedt.

Als consument voel ik me niet geholpen door Belsimpel. Ze schermen met de garantievoorwaarden van LG ondanks dat mijn probleem bekend is. De dienstverlening van Belsimpel stelt me daardoor erg teleur.

Bootloop probleem van Nexus 5x oplossen binnen de garantie

Visser126
Geen.. Er lijkt niks anders op te zitten dan de telefoon ongerepareerd terug te laten sturen. De reparatiekosten zijn niet in verhouding met de kosten van een nieuwe Nexus 5X. Ook blijft Belsimpel erbij dat vochtschade een gegronde reden is om geen garantie te geven op een erkende fabricagefout, ondanks dat enige vochtschade ook bij normaal gebruik onontkomelijk is.

Ook een klacht indienen over Belsimpel?