Klacht Belsimpel: Ruim een maand je telefoon weg en geen inhoudelijke informatie

Marsal

LG Nexus online gekocht in maart 2016. In mei diverse keren melding over "corrupted device". Via resets en terugzetten naar fabrieksinstellingen leek dat enkele keren verholpen te zijn, tot het moment dat het toestel compleet vast zat. Batterij kan er niet uit, dus niets mee te doen. Aangemeld via Belsimpel voor reparatie onder garantie. Opgestuurd naar Teleplan. Daar is het op 21/7 in reparatie genomen. Kreeg tot op heden geen enkele info over de status, maar kon dat wel via Teleplan volgen. Daar zag ik dat op 28/7 het toestel moest worden omgeruild.
Van Belsimpel geen bericht. Zelf bellen en mailen heeft nu alleen opgeleverd dat Belsimpel "contact opneemt met reparatiecentrum" of "wacht op een reactie van het reparatiecentrum".
Zeer beleefd gebleven, zelfs plaatje gestuurd van zielig kijkend hondje, maar helpt allemaal niets. Erg vervelend is dat ik voor mijn werk als ondernemer mijn telefoon, met goede camera, nodig heb. Nee "tot het uiterste voor jou" geldt niet voor mij...

Ten eerste een snelle en inhoudelijke oplossing: waarom duurt dit zo lang? Weken naar een gecontracteerde partij wijzen vind ik erg flauw.
Te tweede wil ik nu compensatie voor het lange wachten, de tijdverspilling door vergeefs bellen, mailen en inloggen bij reparatiecentrum en het dagelijks bietsen van een telefoon om een foto te maken maar vooral ook vanwege de frustratie over niet serieus genomen worden.
Ik stel voor een upgrade naar LG Nexus 6P, of een gelijkwaardige Nexus 5X met financiele tegemoetkoming.

Marsal
    Geen reactie van Belsimpel. Te weinig gezag van Klachtkompas? Had ik meer van verwacht. Inmiddels heb ik, wederom na diverse malen aandringen en verlopen termijnen waarin een oplossing werd beloofd, een nieuwe Nexus 5X gekregen, al met al ruim anderhalve maand na insturen. Heel klein sorry erbij maar echt van harte ging het niet, laat staaan een extra compensatie voor ongemakken. Medewerkster vond het heel bijzonder dat ik binnen garantie zomaar een nieuwe telefoon kreeg. Bizar.