Klacht Belsimpel: Samsung S4 direct na aankomst defect

BrantVisser

Mijn dochter heeft van haar zelf verdiende geld een abonnement afgesloten met haar droomtelefoon, een Samsung S4. Nadat het toestel werd afgeleverd heeft het toestel zegge en schrijve 16 uur gewerkt, heeft het huis niet verlaten en is met de meeste zorg behandeld. Het toestel is zeker niet gevallen en ook niet in het water gelegen. ( wat een kolder!!) er is geen zichtbare schade en dat klopt want het toestel heeft alleen maar op het bureau gelegen. Nadat mijn dochter de volgende dag het toestel wilde gebruiken kwamen er alleen maar groene strepen en flikkerende schermen tevoorschijn. Volgens de procedure het apparaat inclusief SIM kaart teruggestuurd. En nu kregen we te horen dat we het apparaat alleen terug konden krijgen als we een expertise bedrag betalen en dan nog is het apparaat kapot. Ik ben hier zeer ontevreden over en voel me onheus bejegend. Er is echt geen schade bij ons ontstaan en dat kan ook niet worden aangetoond want we zijn echt heel voorzichtig geweest.

Ik wil graag een reparatie van de telefoon of liever nog een ander toestel. Uiteraard zonder kosten want het apparaat van enkele honderden euri mag echt wel wat langer werken dan een paar uur.

Belsimpel.nl
    Het product kan opgestuurd worden voor reparatie, dit is gecommuniceerd naar de klant, wachten reactie.
    BrantVisser
    Naar aaneiding van de reactie van Belsimpel dat de telefoon opgestuurd kan worden ter reparatie hebben we vorige week telefonisch contact gehad met iemand van Belsimpel. (blijkbaar moet je daarvoor niet alleen het apparaat opsturen , maar ook nog eens bellen! ). Men beloofde om de simkaart terug te sturen en de telefoon te repararen. Helaas hebben we onze SIM kaart na een volle week nog steeds niet terug gekregen en dat terwijl het contract en de kosten dus al beginnen te lopen. Erg vervelend.
    Belsimpel.nl
    Volgens reparatiecentrum is er waterschade geconstateerd, hier zijn ook bewijzen voor. In overleg met de klant wordt het toestel gerepareerd en gaat de klant akkoord met de prijsopgaaf.
    BrantVisser
    Tja..wat kun je doen. Het toestel ligt bij het repaircenter, er is blijkbaar waterschade vastgesteld door een zgn indicator!? ( hoe kan dat toch, binnen een dag en niet buiten geweest, alleen op een bureautafel aan de oplader gelegen. Nee , geen keuken of badkamer of in de buurt van een bos bloemen, het toestel is en was kurkdroog) Enfin) ik ben nu gegijzeld. Of ik betaal voor de reparatie plm 180 euro of voor de analyse. Inmiddels enkele weken verder en de rekening loopt door. Spijt Spijt!!
    BrantVisser
    Beste Belsimpel: nou word ie helemaal fraai... 179 euro was dus ex. BTW. Mag dat zomaar? Ik betwijfel of je aanbiedingen mag doen aan consumenten met een ex. BTW bedrag. Enfin..totale schade is dus inmiddels 224 euro en nog steeds geen werkende telefoon he!!
    Status volgens de website: in behandeling. Ja dat mag ik hopen. Tevens heb ik gevraagd om het expertiserapport voor de zgn WATERSCHADE en dat is toegezegd door Belsimpel. Wedden dat ie er niet bij zit als de telefoon ooit terug komt :-).
    BrantVisser
    Beste Belsimpel, We hebben inmiddels het toestel weer binnen. Gelukkig goed gerepareerd zoals het nu uitziet. Ook zat het expertise rapport erbij. Bedankt daarvoor! Echter nu komen we echt bij een probleem namelijk....expert diagnose volgens het rapport is ' VALSCHADE' . ( lees uw reactie 22-9.. bewijs, ha).Helaas ook dat is niet waar. Ik had dus al die tijd gelijk !! Het toestel is niet bij ons kapot gegaan. Ik verzoek u dus de 215,67€ terug te storten op het uw bekende rekening nummer.

Ook een klacht indienen over Belsimpel?