Opgelost door Belsimpel: Speaker functioneert niet, foto's maken duurt lang, opnieuw opstarten duurt lang

Status
sad Opgelost
Klachtnummer
# 370967
Gebruiker
Flingo74
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Probleem:
Microfoon functioneert niet meer. Speaker icoon is grijs.
Opnieuw opstarten duurt lang
Probleem bij foto's en video's maken, erg traag of werkt niet

Stappen:
27-05-2019
Na begin van de klachten (verslechtering van de audio kwaliteit) een onderzoek laten doen in de Apple Store in Amsterdam. Zie bijgaand rapport.

12-06-2019
BelSimpel benaderd met de klacht. Ze kunnen de telefoon aannemen voor onderzoek maar gaan geen gratis reparatie uitvoeren ivm verstrijken van 2-jarige garantie termijn met 4 weken.

Zelf via internet onderzoek gepleegd: Probleem lijkt op 'Loop Disease' een bekend probleem bij iPhone 7 van een loslatende connectie bij de audio-chip.

De oplossing

Geachte heer of mevrouw,

Op 12 mei 2017 kocht ik bij u een nieuwe Apple I-phone 7, 128 GB Black. Het product heeft niet de eigenschappen die ik ervan mag verwachten en vertoont de volgende tekortkomingen:
- Microfoon functioneert niet meer. Speaker icoon is grijs.
- Opnieuw opstarten duurt lang
- Probleem bij foto's en video's maken, erg traag of werkt niet

Volgens het Nederlands Burgerlijk Wetboek moet een product alle eigenschappen bezitten die voor normaal gebruik nodig zijn. Daarvan is in dit geval geen sprake. Ik hoefde er, gezien de prijs en de ouderdom, niet van uit te gaan dat dit probleem zou ontstaan. Nu dit toch het geval is, verzoek ik u tot kostenloze reparatie of vervanging van de defecte onderdelen over te gaan.

Ik verzoek u binnen 1 week via mail naar mij te reageren.

3 reacties

  1. Auteur
    Flingo74
    Datum
    Telefoon is verzonden naar Belsimpel en de klacht is in behandeling.
  2. Auteur
    Flingo74
    Datum
    Telefoon is door Belsimpel naar reparateur doorgestuurd. Veel misgegaan met de zending, status nog onbekend.
  3. Auteur
    Flingo74
    Datum
    De procedure is nog niet afgerond.
    Een nieuwe telefoon (iPhone 8) was besteld en gearriveerd. Maar bleek een niet gesealde verpakking en niet gesealde telefoon. Toestel gaat retour voor omruiling.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Flingo74
Datum
Uiteindelijke oplossing
De klacht is afgerond. Mijn klacht over mijn defecte iPhone zijn gegrond verklaard. Traject heeft wel lang geduurd, alles bij elkaar zo'n 3 weken, inclusief omruiling van nieuw bestelde telefoon dat een retourmodel bleek. Inmiddels is het retourbedrag voor mijn defecte telefoon betaald.
Status
opgelost
Beoordeling
sad

Ook een klacht indienen over Belsimpel?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen