Opgelost door Belsimpel: Speaker functioneert niet, foto's maken duurt lang, opnieuw opstarten duurt lang

sad Opgelost

Probleem:
Microfoon functioneert niet meer. Speaker icoon is grijs.
Opnieuw opstarten duurt lang
Probleem bij foto's en video's maken, erg traag of werkt niet

Stappen:
27-05-2019
Na begin van de klachten (verslechtering van de audio kwaliteit) een onderzoek laten doen in de Apple Store in Amsterdam. Zie bijgaand rapport.

12-06-2019
BelSimpel benaderd met de klacht. Ze kunnen de telefoon aannemen voor onderzoek maar gaan geen gratis reparatie uitvoeren ivm verstrijken van 2-jarige garantie termijn met 4 weken.

Zelf via internet onderzoek gepleegd: Probleem lijkt op 'Loop Disease' een bekend probleem bij iPhone 7 van een loslatende connectie bij de audio-chip.

Geachte heer of mevrouw,

Op 12 mei 2017 kocht ik bij u een nieuwe Apple I-phone 7, 128 GB Black. Het product heeft niet de eigenschappen die ik ervan mag verwachten en vertoont de volgende tekortkomingen:
- Microfoon functioneert niet meer. Speaker icoon is grijs.
- Opnieuw opstarten duurt lang
- Probleem bij foto's en video's maken, erg traag of werkt niet

Volgens het Nederlands Burgerlijk Wetboek moet een product alle eigenschappen bezitten die voor normaal gebruik nodig zijn. Daarvan is in dit geval geen sprake. Ik hoefde er, gezien de prijs en de ouderdom, niet van uit te gaan dat dit probleem zou ontstaan. Nu dit toch het geval is, verzoek ik u tot kostenloze reparatie of vervanging van de defecte onderdelen over te gaan.

Ik verzoek u binnen 1 week via mail naar mij te reageren.

Flingo74
    Telefoon is verzonden naar Belsimpel en de klacht is in behandeling.
    Flingo74
    Telefoon is door Belsimpel naar reparateur doorgestuurd. Veel misgegaan met de zending, status nog onbekend.
    Flingo74
    De procedure is nog niet afgerond.
    Een nieuwe telefoon (iPhone 8) was besteld en gearriveerd. Maar bleek een niet gesealde verpakking en niet gesealde telefoon. Toestel gaat retour voor omruiling.

Flingo74
De klacht is afgerond. Mijn klacht over mijn defecte iPhone zijn gegrond verklaard. Traject heeft wel lang geduurd, alles bij elkaar zo'n 3 weken, inclusief omruiling van nieuw bestelde telefoon dat een retourmodel bleek. Inmiddels is het retourbedrag voor mijn defecte telefoon betaald.

Ook een klacht indienen over Belsimpel?