Klacht Belsimpel: Verkoop onder valse voorwendselen en slecht tot geen garantie bij Belsimpel.nl

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 180999
Gebruiker
Mart
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Cf. website: "De Samsung Galaxy Xcover 3 is voorzien van een IP-67 certificering. Dit betekent dat het toestel niet alleen stofdicht, maar ook waterproof is. De telefoon kan bijvoorbeeld wel een half uur lang onder water zijn tot een diepte van 1 meter. U kunt dus nu ook onder water foto’s maken met de 5-megapixel camera."
Het toestel is één keer gebruikt om onder water foto's te maken en enkele minuten 30-40 cm onder water geweest. Bij het boven water halen van het toestel reageerde het scherm niet, er bleek water in te zijn gekomen, hetgeen volgens de specificatie van Belsimpel niet zou mogen onder deze omstandigheden.
De reparatiedienst gaf mij te kennen dat het toestel waterschade had en derhalve buiten de garantie valt.
Belsimpel: "de schade aan het toestel valt buiten de garantie en je moet maar met Samsung contact opnemen, dat kan Belsimpel niet doen voor je".
Samsung gebeld en deze verwijzen me terug naar Belsimpel omdat zij voor mij het aanspreekpunt zijn.

De oplossing

Toestel repareren of indien niet mogelijk: toestel vervangen door nieuw toestel.
Laatste oplossing: geld terug.

3 reacties

  1. Auteur
    Belsimpel.nl
    Datum
    Beste,

    Inmiddels is het probleem opgelost.

    Met vriendelijke groet,

    Belsimpel.nl
  2. Auteur
    Belsimpel.nl
    Datum
    Beste,

    Inmiddels is het probleem opgelost.

    Met vriendelijke groet,

    Belsimpel.nl
  3. Auteur
    Mart
    Datum
    Klacht dateert van 4 juli. Na zeker 25 emails mijnerzijds iedere keer hetzelfde resultaat: "schade valt buiten de garantie, reparatiebedrijf heeft dit zo beoordeeld." Het werd stil van de zijde van Belsimpel.nl tót dat ik besloot enkele reviews over Belsimpel op internet te zetten. Jammer dat zoiets nodig is. Maar er werd plotseling zomaar vanuit het niets een vervangend toestel worden aangeboden. Weliswaar geen nieuw toestel maar z.g.a.n. Akkoord gegaan met het voorstel ter afwikkeling geheel.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Mart
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Belsimpel?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen