Klacht Belvilla Vakantiewoningen: B. beroept zich op grote drukte om niet tot uitbetaling van een halfjaar oude vouchher over te gaan

happy Niet opgelost
Van goede wil - KQ33

E.PLEIJSANT 201124pt
Beekpark 61
7311 BZ APELDOORN
055 355 52 48 (t.)
Aan: Consumentenbond –ledenadvisering Apeldoorn 24 november 2020
Mevrouw, mijnheer,
In april j.l. heeft Belvilla- verhuur vakantieverblijven in verband met annulering van een vakantieweek in de Eifel een voucher toegezonden.
Bedoelde vakantie zou voor ons een vakantie met geringe mobiliteit zijn: een enkele fiets- en of autotocht, meer dan dat zat er niet meer in als gevolg van de lichamelijke gesteldheid van mijn vrouw(- toenemende artroseklachten-).
Al vrij gauw heb ik Belvilla bericht, dat wij - 80+-ers- van de voucher geen gebruik zouden kunnen maken: eind mei brak mijn vrouw haar rechterpols, waardoor fietsen voorlopig onmogelijk werd. Gevoegd bij de corona-situatie bleef één ding over: thuis zitten!
Belvilla beriep zich op een buitengewone drukte om niet op korte termijn te kunnen antwoorden op mijn correspondentie, zond wel alle mogelijke leuke aanbiedingen in binnen- en buitenland. Tussendoor bleek mij, dat onze gecancelde vakantieweek voor 2020 eenvoudigweg reeds was ingeboekt voor april 2021…!
In mijn bericht van begin november heb ik aangegeven nog tot eind november te willen wachten
op uitbetaling van het voucherbedrag. Reactie van Belvilla: “wegens overstelpende drukte zal enig antwoord op zich laten wachten”.
Het is eind november en ik laat Belvilla weten, dat ik mij tot de Consumentenbond zal wenden voor advies om verder te handelen.
Vandaar deze brief met mijn verzoek om advies. Ik heb mij gehouden aan uw oordeel, dat een wachttijd van een halfjaar voor restitutie een aanvaardbare sfeer schept. Nu meen ik te kunnen stellen, dat Belvilla over de brug moet komen.
Hoe nu verder? Ik ontvang graag uw advies!
Pt
Lidnummer 1063847.

Overgaan tot uitkering van een niet-gewenste meer dan een halfjaar oude corona-voucher !

Van goede wil - KQ33
Er is totaal niet op gereageerd! Belvilla verschuilt zich achter topdrukte om niet te hoeven reageren op mijn correspondentie. Niettemin ontvang ik voor de derde keer bericht, dat onze geännuleerde vakantie van 2020 is doorgeboekt naar 2012. Een - en andermaal heb ik doorgeseind geen gebruik van de ontvangen voucher te kunnen maken , maar te staan op uitbetaling! Stuur ik dan weer een bericht, dan komt dit niet over wegens een te volle brievenbus...!

Ook een klacht indienen over Belvilla Vakantiewoningen?