Klacht Belvilla Vakantiewoningen: Belvilla betaalt het bedrag waarop wij recht hebben niet uit en reageert niet op onze mails.

LangeAdem22

Na een geannuleerde boeking mailt Belvilla ons, dat wij nog recht hebben op terugbetaling van
€ 78,73. Belvilla stuurt ons daarna een voucher met een verkeerd bedrag. Op ons verzoek om een correcte voucher wordt niet gereageerd. Belvilla beweert nu dat wij op geen enkel bedrag recht hebben.

1. In 2019 boeken wij bij Belvilla een vakantiehuis in Portugal, boekingscode 1V LG PJ AG.
Van de betaling (€ 138,09) krijgen wij op 1-1-2020 bevestiging.

2. Door Covid gaan de grenzen dicht en moeten wij de boeking annuleren. Belvilla bevestigt de annulering. Belvilla schrijft dat de annuleringskosten €59,36 zijn en dat wij het resterende bedrag van € 78,73 terugkrijgen middels een voucher.

3. Op 6-5-2020 stuurt Belvilla ons een voucher toe, maar het bedrag is niet correct.
Belvilla schrijft o.a.: Je boekte bij ons een vakantiewoning met boekingsnr. 1VLGPJAG.
Wees gerust, het door jou betaalde bedrag is veilig.
De vouchercode is: BVO-Q09WSUQTMVCZWLNHS0W voor een bedrag van € 780,56.
Voorwaarden zijn o.a.:
- De voucher is 3 jaar geldig.
- 12 maanden na uitgiftedatum kan terugbetaling worden gevraagd.

4. Op 6-5-2020 verzoeken wij om een andere voucher. Wij schrijven dan o.a.:
Wij hebben een voucher van u ontvangen voor € 780,56. Dat is veel meer dan waar wij recht op hebben! Kennelijk heeft u een fout gemaakt. We nemen aan dat u deze fout herstelt en dat wij dan z.s.m. een voucher ontvangen met het correcte bedrag.

5. Belvilla reageert niet en wij ontvangen andere voucher. Op 6-2-2022 vragen wij om terugbetaling van € 78,73. Wij schrijven o.a.:
Wij hebben nog recht op terugbetaling van € 78,73. Vanaf 10 mei 2021 (na 12 maanden) kan door ons om terugbetaling worden gevraagd, zo heeft u ons gemeld.
Graag een spoedige reactie en tevens terugbetaling van € 78,73 op onze betaalrekening.

6. In februari 2022 hebben wij met Belvilla meerdere malen contact via mail en chat. Belvilla geeft steeds aan dat er op onze voucher geen saldo meer staat en noemt dan een boekingsnr. dat bij ons niet bekend is, namelijk 1VQJLUL6.

7. Op 23-2-2022 sturen wij Belvilla opnieuw een uitgebreide mail over dit probleem en het bedrag waarop wij nog recht hebben. Alle voorgaande correspondentie sturen wij mee als bijlage. Belvilla geeft geen enkele reactie.

Goed lezen wat het probleem is. Onderzoeken wat er bij Belvilla verkeerd is gegaan.
Ons als klant serieus nemen en reageren op onze klacht. Zorgen voor een mogelijkheid van (telefonisch) contact waarin zaken kunnen worden toegelicht en uitgelegd.

Beste lezer,
    Vorige week (7 april) hebben wij een klacht bij Belvilla ingediend via het klachtenkompas van de consumentenbond. Sinds begin februari proberen wij al samen met Belvilla ons probleem op te lossen, maar helaas nog steeds zonder resultaat. Het zou prettig zijn als Belvilla tenminste zou aangeven dat de klacht is ontvangen en in behandeling is genomen.
    Wij blijven hoop houden dat het geld, dat wij nog tegoed hebben, door Belvilla aan ons wordt overgemaakt.
    André en Tineke van der Snee.
    LangeAdem22
    Graag een bevestiging van ontvangst van onze klacht en een mededeling over de status van de behandeling van de klacht.
    LangeAdem22
    Helaas nog geen enkel teken van leven van Belvilla...erg frustrerend! 'Toezeggingen gedaan in het verleden, geven geen enkele garantie voor de toekomst'' , dat is wat ons betreft een passende lijfspreuk voor Belvilla.
    LangeAdem22
    Tot nu toe geen enkele reactie van Belvilla.....bijzonder klantvriendelijk dus, maar nu lieg ik.....
    LangeAdem22
    Corresponderen met Belvilla is echt een feest!! Altijd éénrichtingsverkeer, geen enkele reactie op mijn klacht....is er nu echt helemaal niemand bij Belvilla, die de moeite neemt om en klacht serieus te lezen en te reageren.
    LangeAdem22
    Het devies van Belvilla lijkt: gewoon niet reageren dan geeft de klant het vanzelf op. Dit klachtenkompas leek een mooi instrument, maar alle moeite lijkt helemaal niets op te leveren, behalve negatieve PR voor Belvilla....
    LangeAdem22
    Een klacht indienen bij Belvilla levert minder op dan 'trekken aan een dood paard'...
    LangeAdem22
    Nog steeds geen reactie op onze klacht. Belvilla is wel in staat om ons 3x per week te bestoken met reclamemails, maar zelfs 1x naar een klacht kijken is blijkbaar te veel moeite.

Is dit jouw klacht? Log dan in om te reageren

Ook een klacht indienen over Belvilla Vakantiewoningen?