Klacht Belvilla Vakantiewoningen: Belvilla zegt kosteloze annulering toe maar trekt de belofte weer in

Consument

In oktober zouden wij via Belvilla een week naar een vakantiewoning in België. Omdat België onze provincie op 'rood' had gezet gaf Belvilla telefonisch aan dat wij onze reis kosteloos konden annuleren in ruil voor een voucher ter waarde van de totale reissom. E.e.a. kon niet per omgaande in orde worden gemaakt, omdat België geen 'einddatum' op de maatregel had gezet. Ons werd verteld dat we drie dagen voor vertrek opnieuw hierover moesten bellen. Toen werd telefonisch echter aangegeven dat Belvilla in de tussentijd haar beleid had gewijzigd en geen kosteloze annulering meer bood. Op onze officiële klacht hierover per mail hebben wij drie weken na dato nog geen reactie gehad. Wij verwachten van Belvilla dat zij de belofte van een kosteloze annulering alsnog nakomt.

Los van bovenstaande stelt Belvilla zich in deze coronacrisis weinig maatschappelijk veratworod op. Een terecht dringend advies van zowel de Nederlandse als Belgische overheid om niet-noodzakelijke reizen uit te stellen wordt gezien als een persoonlijke keuze. Ook de berichtgeving op de website, de tekst in de algemene mails en de telefonische bereikbaarheid laten erg te wensen over.

Ik wil dat Belvilla zich houdt aan de eerdere toezegging van een kosteloze annulering d.m.v. een voucher t.w.v. het volledige bedrag of anders een terugbetaling

Consument
Belvilla heeft tot nu toe niet gereageerd op onze mail, de herinneringen op deze mail en op de klacht op het Klachtenkompas. De telefoniste kan hierin niets voor ons betekenen.

Ook een klacht indienen over Belvilla Vakantiewoningen?