Klacht Belvilla Vakantiewoningen: Borg nog steeds niet retour. vals beschuldigd maken van schade door eigenaar.

esther

Wat een ontspannen midweekje weg had moeten zijn is dankzij Belvilla ontaard in een stressvolle zaak die acht weken na dato nog steeds niet opgelost is. Belvilla blijft op alle fronten in gebreke.
Voor het verblijf van 30 juli tot 3 augustus in Manhay moest €300,- borg worden betaald. En dit hebben wij nog steeds niet retour ontvangen.
Voor vertrek hebben wij met de eigenaar een rondgang door de vakantiewoning gemaakt. De eigenaar gaf aan tevreden te zijn met hoe wij de woning achterlieten.
Toen na twee weken nog steeds de borg niet teruggestort was hebben wij zelf contact opgenomen met Belvilla.
Wat bleek: de eigenaar had toch nog schade gemeld. Tijdens het schoonmaken had zijn vrouw geconstateerd dat de glasplaatjes van twee schilderijen beschadigd waren. Deze schilderijen zijn door ons niet aangeraakt, wij hebben die schade niet veroorzaakt. Of de schade bestond al voor wij onze intrek namen in de woning, of de vrouw heeft tijdens het schoonmaken zelf deze schade veroorzaakt.
Wij worden dus vals beschuldigd en Belvilla heeft zelf op geen enkele wijze contact met ons gezocht over deze kwestie.
Los van de schuldvraag staat in de voorwaarden dat eventuele schade verrekend wordt met de borg en dat het restant zsm wordt overgemaakt. Twee lijstjes van Ikea kosten geen €300,-, maar wij hebben nog niks ontvangen.
Nadat wij zelf aan de bel hebben getrokken kregen we te horen dat Belvilla een schadeverzekering voor ons heeft afgesloten en dat we de borg terug zouden ontvangen zodra de zaak met de verzekering is afgehandeld.
Op onze vraag waarom niet op zijn minst het restant (na aftrek van de schade) wordt teruggestort en ons beklag over het gebrek aan initiatief van de kant van Belvilla, hebben wij nooit een reactie ontvangen.
Het enige dat we ontvangen hebben is een standaard reclameflyer met korting op onze volgende boeking. Maar die gaat er nooit komen, niet bij een bedrijf dat zo slordig met klanten omgaat.
We hebben inmiddels zelf herhaaldelijk telefonisch contact gezocht. Helaas zonder resultaat. De telefoniste kwam niet verder dan: we zijn u niet vergeten.
We willen onze borg terug, wij hebben geen schade veroorzaakt. En een compensatie voor alle ongemak tot nu toe zou Belvilla sieren. Maar als contact met ons opnemen na ontvangst van een schademelding al te ingewikkeld is voor ze, dan zal het vast ook niet in ze opkomen hun grove fouten op enigerlei wijze goed te maken.

Zo snel mogelijk mijn borg terug storten op mijn rekening.

Ook een klacht indienen over Belvilla Vakantiewoningen?