Klacht Belvilla Vakantiewoningen: Geen internet van Bevilla zoals beloofd

# 197347
Wim

Bij Belvilla een huis gehuurd in Duitsland, met internet, voor ons absoluut noodzakelijk voor werk en studie. Bij aankomst blijkt er geen werkend internet te zijn, het is dusdanig extreem traag dat er geen enkele internetpagina zichtbaar wordt. De verhuurder geeft onmiddellijk toe dat dat klopt en dat er niets aan te doen is. We bespreken met de verhuurder dat ons verblijf dan geen zin heeft en om de verhuurder de moeite te besparen zijn we vertrokken. De volgende dag hebben we meteen contact opgenomen met Belvilla maar Belvilla neemt geen verantwoordelijkheid voor het niet-werkende internet en beroept zich op het punt dat we niet vanuit het vakantiehuis met hen gebeld hebben. In hun reacties tonen zij zich absoluut niet klantvriendelijk en klantgericht, ze bieden geen oplossingen en geen geld terug. Dat wij daarmee een vakantie hebben betaald, maar geen vakantie hebben gehad en tevergeefs 700 km hebben gereden, dat vergeet Belvilla. Pas dus op als je huurt bij Belvilla…..

Geld terug van dit verblijf

Geachte heer en mevrouw,

Graag zou ik u telefonisch willen spreken over dit bericht. Ik heb u reeds eenmaal getracht te bereiken, helaas zonder resultaat.

Zelf zal ik het nog meermaals proberen in de komende tijd. Eventueel kunt u zelf ook terug bellen op ons reguliere telefoonnummer 088 202 12 12.

Belvilla
    Geachte heer en mevrouw,

Inmiddels hebben wij enig telefonisch contact gehad.

Hierin hebben wij uitgelegd dat wij geen huur terug kunnen geven daar wij geen kans hebben gekregen om ter plaatse het probleem voor u op te lossen (eventueel dongel of andere oplossing). Daarnaast beroepen wij ons inderdaad op ANVR voorwaarde 12 en de passage betreffende Wi-Fi.
    In het reisaanbod kan worden vermeld dat op de bestemming Wi-Fi aanwezig is. Het is goed u te realiseren dat de -constante- werking en snelheid van draadloos internet in het buitenland kan afwijken van wat men gewend is. Werking en snelheid van Wi-Fi op de bestemming is dan ook niet gegarandeerd.

U geeft aan dat wij de dag erop nog hadden kunnen aanbieden een ander onderkomen voor u te vinden. Dit had ook volledig op eigen kosten voor u geweest daar internet geen reden tot kosteloze omboeking is.

Wij hebben u een korting op een volgende boeking aangeboden en een bedrag ter restitutie. De restitutie zal spoedig in orde gemaakt worden. De korting blijft voor u geldig.

U geeft echter aan niet tevreden te zijn met deze afhandeling. Helaas kunnen wij inderdaad niets meer voor u betekenen dan dit.

Belvilla.
    Wim
    Belvilla blijft volhouden dat er niets aan de hand is. Als er geen internet is terwijl er wel internet beloofd is, dan heb je gewoon pech gehad. Ze luisteren niet, zoeken geen oplossing maar verkopen advocatenpraatjes en wijzen naar de kleine lettertjes. Klantgericht en klantvriendelijk? Als je betaald hebt dan is de buit binnen en trekt Belvilla (en daarmee Ardennes Relais, Casamundo, EuroRelais, Topic Travel, Villa XL en Aan Zee) een lange neus naar hun klanten. Zoek liever een alternatief.
    Geachte heer,

Wij betreuren het ten zeerste dat wij niet tot een oplossing hebben kunnen komen welke voor beide partijen acceptabel is.

Belvilla

Wim
Uiteindelijke oplossing 60 euro (10%) retour. Een beledigend voorstel.