Klacht Belvilla Vakantiewoningen: Het vakantiehuis waar we verbleven had een aantal gebreken dat niet opgelost kon worden

# 552018
H. Stiekema

Ik ben ontevreden over het verblijf in vakantieresort de Rijp. Ik heb de volgende klachten:
1. Er bleken 2 treden van de trapbekleding los te zitten bij het naar boven lopen met de koffers. Gevaarlijk, want degene gleed uit, maar viel gelukkig niet van de trap!
2. Bij het bekijken van de woonkamer viel direct op dat zowel de bank als het vloerkleed een aantal hele vieze bruine vlekken bevatte (>10).
3. Bij het inruimen van onze spulletjes bleek in de keuken lekkage van de gootsteen onder het kastje te zijn. Er was voor het gemak een teiltje onder gezet (in het teiltje zat vies bruin water) en de vloer van het kastje was behoorlijk vies.
4. Ook bleek er niet voldoende serviesgoed voor 7 personen te zijn (borden, glazen, messen).
5. Bij verdere kennismaking bleek dat de schoonmaak ernstig te wensen overliet. Zo troffen we overal stof aan en onder andere een vieze spiegel en raam bij de entree. In een slaapkamer lagen spinnen, stof en dode vliegen op de vloer. Om nog maar niet te spreken over vieze, lange haren op en tussen vrijwel alle matrassen in de diverse slaapkamers.
En wat direct ook opviel was dat op alle slaapkamer ontelbare dode, half geplette muggen en vliegen op de muren / plafonds etc. te zien waren. Een niet al te fris gezicht..
6. Verder bleek dat er diverse deuken in 3 deuren zaten, de deur van de badkamer boven bleek niet goed dicht te kunnen en kon daardoor niet op slot. En van 1 wastafel in de badkamer bleef het water staan, dus die bleek bij nader inzien (bijna) verstopt.
7. Ten slotte was er 1 groot raam in de woonkamer waar een enorme scheur in zat.
8. Bij het opmaken van de bedden bleek dat ongeveer de helft van de lakens zogenaamde “schone” vlekken te bevatten.
9. Het hekje bij het vlonder en de vijver waar de lounge set stond bleek stuk. 2 Planken zaten los waardoor een val in de vijver kon plaatsvinden.
Enkele klachten zijn direct na het melden opgelost, maar een aantal niet (5,6,7,9).

Ik verwacht een compensatie van de huurprijs en ik hoop dat het bedrijf de kwaliteitsborging intern beter regelt.

H. Stiekema
    Heb nog geen reactie ontvangen. Zou wel fijn zijn!

H. Stiekema
Triest dat Belvilla niet reageert. Mij zien ze er niet terug!

Ook een klacht indienen over Belvilla Vakantiewoningen?