Klacht Belvilla Vakantiewoningen: Huiseigenaar mag borg na schade niet inhouden

inge kuyt

Ik heb een vakantiehuis voor 18 personen IN mijn eigen huis. De gasten van Belvilla maken veelvuldig en ernstig schade(andere gasten niet overigens), maar ik mag nooit de borg inhouden. Er is altijd wel een reden waarom ik de borg moet terugbetalen ondanks ZICHTBARE gefotografeerde schade. 99% van de gevallen wordt het door Belvilla gebagataliseerd en de laatste keer spande helemaal de kroon: een bed compleet vernield, overvloedig veel afval en ondanks foto's en rekening eisen ze dat ik de borg moet terugbetalen. Want ik had het naar mijn contactpersoon bij Belvilla gestuurd, waarmee ik tijdens aanwezigheid van bewuste gasten al contact had over de kwestie en het had naar afd. schade gemoeten. Ik zou het bijzonder op prijs stellen als Belvilla(of eigenlijk @leisure) wat fatsoenlijker met zijn huiseigenaren omgaat en vooral ook de gasten beter screent. Met vriendelijke groet,
Inge E. Kuyt(www.landhuisbreewar.nl)

Eigen beslissingsbevoegdheid over borg. Dit is ook wat je bij eigen boekingen doet. De borg is tenslotte om schade op te lossen. Niet alleen maar een versierseltje! En vooral:
Eerlijkheid en oprechtheid. Nu wordt de leugen met leugens gedicht, ik voel me echt belazerd.

Belvilla Vakantiewoningen
    Geachte heer/mevrouw,Graag gaan wij verder in op de hierboven beschreven situatie:Belvilla heeft met de huiseigenaar 2 schadezaken gehad. In de eerste zaak heeft Belvilla, conform de voorwaarden, duidelijke foto’s en facturen met betrekking tot de schades opgevraagd. De opgevraagde foto’s heeft Belvilla ontvangen, echter was de schade niet duidelijk zichtbaar en kon de huiseigenaar geen facturen overleggen waarmee de aanzienlijke claim onderbouwd kon worden.Uit coulance heeft Belvilla besloten om een bedrag van 200 EUR te vergoeden mits de huiseigenaar 1 factuur zou kunnen overleggen die de kosten van de elektricien zou onderbouwen. Op dit verzoek heeft Belvilla tot op heden geen reactie mogen ontvangen.In de tweede schadezaak heeft de huiseigenaar, zonder nadere toelichting, de borg van klanten ingehouden vanwege geconstateerde schade. Dit is helaas niet afgestemd met de schade afdeling van Belvilla. De klant heeft contact opgenomen met Belvilla om de reden van de inhouding van de borg te achterhalen. Uit het contact met de huiseigenaar blijkt dat de borg is ingehouden vanwege schade. De zoon van de huiseigenaar zou echter toegezegd hebben dat de borg naar de klant zou worden overgemaakt. De schade afdeling van Belvilla heeft vervolgens contact opgenomen met de huiseigenaar en haar gewezen op de door Belvilla gehanteerde schadeprocedure. De uitspraak dat de zoon van de huiseigenaar toegezegd zou hebben dat de borg teruggestort zou worden, wordt door de huiseigenaar weerlegd omdat haar zoon niet gemachtigd zou zijn om uitspraken te doen met betrekking tot de teruggave van de borg. Belvilla heeft de huiseigenaar erop gewezen dat dit niet conform de voorwaarden is en indien er een eindcontrole is uitgevoerd en er een toezegging is gedaan over de teruggave van de borg dat deze niet weerlegd kan worden. Indien de persoon die de eindcontrole doet niet gemachtigd is om toezeggingen te doen is deze persoon conform de voorwaarden niet gemachtigd is om de eindcontrole uit te voeren.Belvilla heeft zich bereid getoond om de schades alsnog in behandeling te nemen indien de huiseigenaar de opgevraagde foto’s en facturen zou toesturen.
    Tot op heden is Belvilla nog in afwachting van een reactie van de huiseigenaar.Met vriendelijke groet,
    inge kuyt
    Meerdere schadezaken, telefonisch reeds onontvankelijk verklaard. In één schadezaak zijn ze tegemoet gekomen. Maar borg mocht niet worden ingehouden ondanks foto’s..2e geval:zij hebben reactie,8-82014 gericht aan schadeafdeling = afschrift van brief 29-7-2014 aan customer care, desgewenst te tonen, mét facturen en foto’s.Mijn zoon heeft in het Engels aan bewuste klanten gesteld dat áls alles goed was, zij hun borg binnen een week zouden terug ontvangen. ’s Avonds bleek dat niet!
    Belvilla Vakantiewoningen
    Geachte heer/mevrouw,Doordat er nog lopende zaken zijn wat betreft omboekingen, klachten en schades, kan Belvilla inzake dit schrijven op dit moment nog een uitspraken over doen. Belvilla streeft ernaar om de situatie voor zowel de klanten als de huiseigenaar naar tevredenheid op te lossen. De huiseigenaar kan binnen 2 weken een schriftelijk reactie van Belvilla verwachten.Met vriendelijke groet,
    Belvilla Vakantiewoningen
    Doordat er nog lopende zaken zijn wat betreft omboekingen, klachten en schades, kan Belvilla inzake dit schrijven op dit moment nog geen uitspraken doen. Belvilla streeft ernaar om de situatie voor zowel de klanten als de huiseigenaar naar tevredenheid op te lossen. De huiseigenaar kan binnen 2 weken een schriftelijk reactie van Belvilla verwachten.
    inge kuyt
    Dit is toch geen reactie?

inge kuyt

Ook een klacht indienen over Belvilla Vakantiewoningen?