Klacht Belvilla Vakantiewoningen: Na annulering binnen de termijn kregen wij een geautomatiseerd bericht welke niet juist is.
Details
Klacht
Geachte lezer,Wij hebben afgelopen oktober 2019 een huis bij jullie geboekt in Italie voor de periode 10-06 t /m 24-06-2020 onder Boekkingsnummer 1E 31 1Z ED. De eerste aanbetaling van € 976,74 hebben wij gedaan en de resterende € 2.361,57 moeten wij voor 1 mei 2020 betalen.
U begrijpt dat wij door het Coronavirus nu niet weten wat moeten doen. We hadden ons ontzettende verheugd op deze vakantie met onze kinderen en kleinkinderen ( deze reis was ter ere van ons 40 jarig huwelijk). Het is nog geen 1 mei maar als er dan nog een negatief reisadvies is voor Italie gaan wij uiteraard niet het resterende bedrag van € 2.361,57 betalen. Mijn vraag is dan ook krijgen we dan voor de aanbetaling ook een Voucher tegoed?
Ik hoor graag van u.
Met vriendelijke groet,
[naam verwijderd]
reactie van belvila via topictravel
Bedankt voor uw bericht.
Wij begrijpen uw zorgen betreft het Corona virus.
Echter staat er op dit moment voor Iltalie een restrictie t/m 13-04 en zullen alle boekingen tot deze datum kostenloos worden omgeboekt of geannuleerd d.m.v. een voucher. Helaas kunnen wij nog geen uitspraak doen over de situatie in juni en adviseren u hiervoor nog even af te wachten. U kunt 3 dagen voor aankomst nog eens terug bellen om te vragen naar de situatie en mogelijkheden, of eventueel voor nu annuleren of omboeken tegen eigen kosten. De annuleringskosten bedragen op dit moment €345,58. Deze zullen hoger worde per 12-05-2020. Wanneer het 2e termijn niet tijdig word voldaan, ondanks de onbekende situatie, zal de boeking automatisch geannuleerd worden.
Met vriendelijke groet,
mijn vrouw vroeg per mail het volgende
Dank u wel voor uw bericht.
Nog even een aanvullende vraag. Als wij nu annuleren krijgen wij dan het restant van de aanbetaling teruggestort op onze rekening?
Ik hoor graag van u.
Met vriendelijke groet,
[naam verwijderd]
de reactie van belvila via topic travel
Beste mevrouw Huisman,
Dank u wel voor uw bericht. Mijn excuses dat ik niet eerder op uw bericht heb kunnen reageren vanwege de drukte rond de Corona-crisis. Ook hoop ik dat u en uw dierbaren veilig zijn en alle de richtlijnen volgen die zijn opgesteld door gezondheidsprofessionals en overheidsinstanties. Indien u uw boeking nu wenst te annuleren, ontvangt u het restant van de aanbetaling terug in de vorm van een Belvilla-voucher. Met dit voucher ontvangt u ook 10% korting op uw volgende boeking.
Gewenste oplossing
Er is geen contact te krijgen met het hoofdkantoor telefonisch niet en via de mail niet want je krijgt een geautomatiseerd antwoord wat de lading van je probleem niet dekt. ik wil graag dat er contact met ons wordt opgenomen om het probleem te bespreken en om het uit de weg te ruimen. wij willen zeker inschikkelijk zijn voor wat betreft een mogelijk voucher.- Status
- niet opgelost
- Beoordeling
Deze klacht is gesloten
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.