Klacht Belvilla Vakantiewoningen: Onredelijke annulerings- of omboekingskosten vanwege corona

Klachtnummer
# 485865
Gebruiker
Ardennenweekje
Datum
15 reacties

Details

De klacht

Wij hebben een vakantiewoning geboekt voor een 1 week in de Ardennen bij Malmedy voor de periode van 9 tm 16 oktober.

Op 5 oktober 2020 hebben wij melding gemaakt over de situatie in België en Nederland met betrekking tot het coronavirus en het verzoek om de boeking in tijd te verplaatsen. Ook al geldt er geen inreisverbod, het is ons inziens voor ons als familie niet realistisch mogelijk om naar de accommodatie af te reizen. Er is een dringend advies van de Nederlandse overheid om alleen voor noodzakelijke reizen naar het gebied rond Malmedy, waar de locatie is, te gaan omdat deze als oranje zone is aangeduid. Daarnaast is het andersom zo dat België momenteel alle Nederlandse provincies, behalve Zeeland beschouwt als rode zone. Dit leidt voor ons tot de volgende consequenties/beperkingen als we wel zouden afreizen:
Wij negeren het advies van de Nederlandse overheid
Wij moeten in België verplicht in quarantaine
Wij moeten verplicht binnen 5 dagen een test laten afnemen
Bij terugkeer in Nederland moeten wij wederom in quarantaine.
Bovengenoemde maatregelen zijn hier te vinden: https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/belgie/reizen/reisadvies.
De laatste update is dat de corona maatregelen vanaf vandaag in België nog verder zijn aangescherpt, waarbij wij binnen ook nog eens mondmaskers zouden moeten dragen. Tevens is er een verbod op samenscholingen groter dan 4 personen die niet onder 1 dak wonen, wat in ons geval zo is.

Het is een familiereis bedoeld om ons 45 jarig huwelijk te vieren met alle kinderen en kleinkinderen en nu stelt u dat het prima mogelijk is om naar de accommodatie af te reizen en wij met bovenstaande beperkingen een 'leuke' week hebben? Bovengenoemde leidt ons tot maar 1 conclusie en dat is dat het realistisch niet mogelijk en verantwoord is om naar de accommodatie af te reizen en dat dit een oorzaak heeft zijn die buiten onze macht ligt.

Wij hebben reeds aangegeven de boeking niet te willen annuleren, maar graag te willen verzetten naar een ander moment. Het voorstel van Belvilla is echter geen redelijk voorstel: de annuleringskosten van €2401,92 of omboekingskosten van €1881,- zijn niet redelijk en billijk.

Wij hopen met Belvilla tot een betere en meer passende oplossing te komen zonder tussenkomst van een derde partij. Lukt dit niet dan zullen wij onze klacht neerleggen bij de geschillencommissie van de AVR, waar Belvilla volgende de algemene voorwaarden artikel 5 bij aangesloten is.

De oplossing

Komen tot een passend voorstel voor het in tijd verplaatsen van de boeking zonder extreem hoge omboekingskosten.

15 reacties

  1. Auteur
    Ardennenweekje
    Datum
    Nog niets van Belvilla gehoord over onze klacht. Wil het wel opgelost zien
  2. Auteur
    Ardennenweekje
    Datum
    Er is nog geen enkele reaktie van Belvilla geweest.....belachelijk! Het gaat wel om een groot bedrag......meer dan 2700 euro. Dat eis ik terug!
    .


  3. Auteur
    Ardennenweekje
    Datum
    Belvilla heeft nog steeds niet gereageerd. We willen dit oplossen! Anders schakelen we het tv programma 'Kassa' in!
  4. Auteur
    Ardennenweekje
    Datum
    Belvilla, reageer nou es!!!
  5. Auteur
    Ardennenweekje
    Datum
    Nog steeds niet opgelost!!
  6. Auteur
    Ardennenweekje
    Datum
    Belvilla heeft nog nergens op gereageerd. Wordt heel vervelend!!!
  7. Auteur
    Ardennenweekje
    Datum
    Het is nog steeds niet opgelost!!
  8. Auteur
    Ardennenweekje
    Datum
    Waarom reageert Belvilla niet. Dan schakelen we "Kassa", "Radar"of "Max Meldpunt" in!!
  9. Auteur
    Ardennenweekje
    Datum
    Belvilla, belvilla, wat slecht van jullie!
  10. Auteur
    Ardennenweekje
    Datum
    Hoe lang gaat dit nog duren, Bad Villa?
  11. Auteur
    Ardennenweekje
    Datum
    Belvilla, we gaan slechte reclame voor je maken!
  12. Auteur
    Ardennenweekje
    Datum
    Nog steeds geen reaktie van Belvilla! Heel naar......
  13. Auteur
    Ardennenweekje
    Datum
    Slechte reclame voor Belvilla!
  14. Auteur
    Ardennenweekje
    Datum
    Belvilla wij boeken het om naar de mei vakantie.
  15. Auteur
    Ardennenweekje
    Datum
    Het is nog steeds niet opgelost!

Reageer

Is dit jouw klacht? Log dan in om te reageren

Ook een klacht indienen over Belvilla Vakantiewoningen?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen