Klacht Belvilla Vakantiewoningen: zonder overleg annuleren van alle boekingen

# 72009
inge kuyt

Belvilla(@leisure) heeft zonder enige vorm van overleg álle bestaande boekingen geannuleerd. Is dit rechtsgeldig?

Beëindiging contract, compensatie gederfde inkomsten.

Belvilla Vakantiewoningen
    Geachte heer/mevrouw,Graag gaan wij verder in op het schrijven betreffende de situatie.De afgelopen periode heeft Belvilla helaas veel klachten ontvangen van onze klanten na een verblijf in een van de vakantiewoningen van deze huiseigenaar. Van alle boekingen heeft 50% geleid tot een klacht zowel tijdens als na verblijf. Deze klachten variëren van ongewenste gedragingen richting de klanten tot het benaderen van onze klanten om rechtstreeks bij de huiseigenaar te boeken (wat in strijd is met de Algemene Verhuurvoorwaarden van Belvilla) en de schending van de privacy van onze klanten. Belvilla is met de huiseigenaar verschillende keren het gesprek aangegaan maar helaas heeft Belvilla geen tot onvoldoende verbetering kunnen zien. Belvilla heeft verschillende pogingen ondernomen om tot verbetering te komen. Alle communicatie hieromtrent is per mail aan de huiseigenaar bevestigd, helaas heeft Belvilla daar geen reactie op mogen ontvangen en reageert de huiseigenaar door middel van deze website waarin zij zich op onredelijke wijze uitlaat jegens Belvilla en waarbij zij Belvilla niet in de gelegenheid stelt om te kunnen handelen. Daarnaast wil Belvilla benadrukken dat de huiseigenaar de klanten van reeds gemaakte boekingen heeft benaderd om hen te informeren over de contractbreuk nog voordat het bericht van een eventuele opzegging naar haar verstuurd is.
    Door bovenstaande situatie in combinatie met de huidige ontwikkelingen, ziet Belvilla zich genoodzaakt om het contract te ontbinden om onze kwaliteit te kunnen waarborgen.Met vriendelijke groet,
    inge kuyt
    Op 14 augustus 2014 zijn om 9.15 alle boekingen door Belvilla zonder opgaaf van redenen, zonder overleg, eenzijdig geannuleerd.
    Klachten:tot 15 augustus 2014, 13 boekingen, 2 enquetes negatief.privacyschending onjuist, zie enquetes, danwel in aanbieding belvilla: vakantiewoning halfvrijstaand.correspondentie per email altijd beantwoord, opvraagbaar.11.20 contact klanten na annulering door Belvilla.eerstvolgende gasten kwamen nl. al volgende dag. compensatie inkomstenderving mvg inge kuyt
    Belvilla Vakantiewoningen
    Geachte heer/mevrouw,Doordat er nog lopende zaken zijn wat betreft omboekingen, klachten en schades, kan Belvilla inzake dit schrijven op dit moment nog een uitspraken over doen. Belvilla streeft ernaar om de situatie voor zowel de klanten als de huiseigenaar naar tevredenheid op te lossen. De huiseigenaar kan binnen 2 weken een schriftelijk reactie van Belvilla verwachten.Met vriendelijke groet,
    Belvilla Vakantiewoningen
    Doordat er nog lopende zaken zijn wat betreft omboekingen, klachten en schades, kan Belvilla inzake dit schrijven op dit moment nog geen uitspraken doen. Belvilla streeft ernaar om de situatie voor zowel de klanten als de huiseigenaar naar tevredenheid op te lossen. De huiseigenaar kan binnen 2 weken een schriftelijk reactie van Belvilla verwachten.
    inge kuyt
    Dit is toch geen oplossing?

inge kuyt

Ook een klacht indienen over Belvilla Vakantiewoningen?