Opgelost door BEN: Abonnement twee keer te vroeg opgezegd & nummer kwijt

Status
content Opgelost
Klachtnummer
# 196151
Gebruiker
estherstrem
Datum
5 reacties

Details

De klacht

Ik heb BEN gemaild dat ik mijn abonnement wilde opzeggen en gevraagd wat de opzegdatum zou zijn (aangezien mijn tweejarige abonnement tot 9 oktober zou lopen, maar op de site een opzegtermijn van een maand stond). Hierop kreeg ik een mail terug waarin stond dat het abonnement de volgende dag opgezegd zou worden! Ik heb de klantenservice gebeld en er werd me verteld dat dit een fout was en het abonnement op 22 oktober opgezegd zou worden. Op 9 oktober werd echter mijn abonnement al afgesloten! Hierdoor kon ik geen nummerbehoud aanvragen bij mijn nieuwe provider omdat ik geen abonnement meer had bij BEN. Daarom weer BEN gebeld met de vraag of mijn nummer terug gehaald kon worden. Dit kon misschien en zou 2 weken duren. Na ruim 3 weken geen bericht gehad en weer zelf moeten bellen. In dit gesprek werd mij verteld dat het niet meer kon, omdat het binnen een maand moest gebeuren en er geen notie was van mijn eerdere telefoongesprek. Ik kon geen manager spreken. Belachelijk!

De oplossing

De gewenste oplossing voor mij is dat ze nagaan waar mijn nummer heen is gegaan en dat ze deze terughalen en mij betrekken in dit proces in plaats van dat ik elke keer overal achteraan moet bellen.

5 reacties

  1. Auteur
    BEN
    Datum
    Hallo Esther,
    Je nummer zal binnen vijf werkdagen actief zijn. Wanneer dit het geval is zal ik je hierover informeren en je uitleggen hoe je er nu voor kan zorgen dat je nummer wordt overgezet naar je nieuwe provider.
    Mijn excuses voor het ongemak!
    Met vriendelijke groet,
    Ben
  2. Auteur
    BEN
    Datum
    Hallo Esther,
    Omdat ik je niet te pakken krijg, heb ik je een e-mail gestuurd.
    Met vriendelijke groet,
    Ben
  3. Auteur
    estherstrem
    Datum
    Hallo,
    Ik heb geprobeerd om nummerbehoud aan te vragen, maar deze aanvraag is afgewezen, omdat ik bij een andere provider (er wordt niet genoemd welke, maar ik neem aan dat dit BEN is) al nummerbehoud heb aangevraagd. Kunt u deze aanvraag annuleren, zodat ik opnieuw nummerbehoud kan aanvragen bij mijn nieuwe provider (telfort)?
    Met vriendelijke groet,
    Esther Stremmelaar
  4. Auteur
    BEN
    Datum
    Hallo Esther,
    Ik heb even voor je gekeken en zag dat er al een eerder verzoek stond van Telfort. Dit verzoek heb ik nu verwijderd. Je kunt nu opnieuw nummerbehoud aanvragen.
    Met vriendelijke groet,
    Ben
  5. Auteur
    estherstrem
    Datum
    Het is gelukt. Ik heb mijn ouder nummer weer terug. Bedankt.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
estherstrem
Datum
Uiteindelijke oplossing
Ik heb mijn nummer weer terug.
Status
opgelost
Beoordeling
content

Ook een klacht indienen over BEN?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen