Opgelost door BEN: achtergesteld t.o.v nieuwe klanten

Ron

Ruim 5 jaar ben ik klant. In juni 2013 heb ik en mijn vrouw een nieuw abonnement voor 2 jaar afgesloten. Vorig jaar moesten we 6 maanden naar het buitenland. Ik heb toen gevraagd of het mogelijk was om onze abo's voor deze periode te schorsen. Dat ging niet want contract=contact. Oke, dat accepteerden we. Nu liep het abonnement af per 1-7 j.l. We kozen voor een verlenging per maand opzegbaar, zodat we in het geval dat we naar het buitenland moeten, het laagste abonnement kunnen nemen. Onze nummers willen we nl. wel houden. Een paar dagen na onze verlenging komt de actie van BEN van 500Mb+500MB extra data gratis. Verdorie, net te vroeg verlengd! Ik belde naar BEN met de vraag of ik ook niet alsnog gebruik kon maken van de actie. De dame vertelde dat dat wel kon, maar dan moest ik na 1-7 terugbellen, want op dat moment kon ze niks doen. Ik belde terug, maar helaas het kon toch niet. Ik moest maar naar TELE2 gaan of nummer kwijtraken . Als vaste klant werd ik weer het bos ingestuurd!

Ons werd verteld dat uit coulance wel een uitzondering gemaakt kon worden omdat onze abonnementen precies in deze periode afliepen. Eerst was verlengen per maand wel mogelijk met 500Mb gratis, maar een paar dagen later was het aangepast en kon het alleen maar per 24 maanden. Als vaste klant na 5 jaar mag ik niet gebruik maken van de actie, en een nieuwe klant kan gewoon na een maand op 7 opzeggen en is dan weg. Ik wil niet per sé weg bij BEN. Ik heb al die jaren altijd netjes op tijd mijn rekeningen betaald. En nu ik eens ook wil profiteren van een aanbieding, kan ik het wel vergeten. BEN is commercieel bedrijf werd me verteld door de medewerker, en zo is het nou eenmaal. Vervelend dat ik het er niet mee eens was. Ondanks dat het me nota bene eerder is toegezegd. En wie dat was en hoe ze heet maakt ook niet uit. Blijkbaar vindt BEN het niet interessant om ons als klant te behouden. Op email wordt niet gereageerd.
De oplossing lijkt me wel duidelijk. En anders zoeken we verder.

Ron
    Hartelijk dank voor de reactie. Waar het om gaat is dat een nieuwe klant wel de actie en korting krijgt en wij als trouwe klant gewoon meer meer moeten gaan betalen. Kunnen wij nu niet ook voor het actiebedrag gebruik maken van de actie? Toevallig liep ons abonnement af en in feite zijn we een (nieuw) abonnement aangegaan. Doordat mij werd verteld om terug te bellen, was mijn 14 dagen herroepingstermijn ook nog eens verlopen, en ik mag na 5 jaar gewoon 15% meer betalen als dank voor mijn trouw.
    Met vriendelijke groet.
    Ron
    Hartelijk dank voor de reactie. Ik ga akkoord met de voorgestelde oplossing, mits dit geldt voor beide nummers. Als dat zo afgesproken kan worden, ben ik tevreden.
    Ron
    Ik kan me vinden in het voorstel. Hoewel ik het jammer vind dat het voorstel niet geldt zolang ik klant ben bij BEN. Helaas bestaat een jaar volgens de berekening van BEN uit 10 maanden. Het heeft een technische reden werd mij medegedeeld. Maar in ieder geval adequaat gereageerd door BEN. En hartelijk dank voor deze afhandeling.

Ook een klacht indienen over BEN?