Klacht BEN: Ben: slechte service en komt afspraken niet na

Yv1972

Op 29 oktober 2017 bestel ik een refurbished toestel IPhone 6 bij Ben. Op de site staat dat het toestel 6 november beschikbaar is, dat klopt niet en het wordt 15 november. Op 15 november wordt het toestel afgeleverd door APM, perfect geregeld. Helaas blijkt al snel dat het toestel warm wordt bij gebruik en de batterij veel te snel leeg gaat. Gelukkig hebben we één jaar garantie. Er wordt een verzoek voor reparatie ingediend. Dat heeft ook nogal wat voeten in de aarde. Maar dan geeft Joost aan dat, in dit geval, het toestel wordt opgehaald en direct omgeruild. Een belofte die hij niet kan nakomen.
Uiteindelijk is het na 1,5 week gelukt om het toestel aan te melden voor reparatie. Dan ontvang ik een mail retour van Dynafix dat het toestel niet meer gerepareerd kan worden omdat het in het tweede garantiejaar zit en dat er kosten aan zijn verbonden. Dat is onmogelijk daar het toestel niet in goede staat is afgeleverd en hooguit drie weken van mijn garantietermijn is verstreken. Dynafix adviseert contact op te nemen met Ben. De moed zakt mij in de schoenen ….
Ik bel 6/12 wederom met Ben. Daar geeft Shelly aan dat het inderdaad niet klopt en men een en ander uit gaat zoeken. Shelly belooft mij diezelfde dag voor 17.00 uur te mailen of te bellen. Dat gebeurt niet.
Vanochtend 7/12 bel ik wederom met Ben en geef aan dat Shelly haar afspraak met mij niet is nagekomen. Charisse geeft aan dat men wacht op antwoord van een afdeling. Misschien dat Shelly mij daarover dan had kunnen informeren in plaats van de afspraak niet na te komen. Ik geef aan dat het antwoord voor mij niet meer relevant is en dat ik de overeenkomst wil ontbinden. Ben komt zijn afspraken keer op keer niet na. Charisse zegt dat zij zich dat kan voorstellen maar dat ik moet wachten op het telefoontje van Shelly.
Ik vraag erom om doorverbonden te worden met de afdeling die de opzeggingen regelt. Daar krijg ik Loebna aan de telefoon die aangeeft dat ik de looptijd van het contract kan afkopen. Daar ben ik het niet mee eens en als ik dat op een nette maar duidelijke manier aan Loebna vertel dan verbreekt zij de verbinding
Ondertussen heb ik ongeveer het hele klantenserviceteam van Ben aan de telefoon gehad, €96,= betaald voor een refurbished toestel met een jaar garantie, een maand gratis bundels gekregen maar geen telefoon om mee te kunnen bellen.

Ik wil de €96,= en de maandelijkse kosten die reeds betaald zijn voor het toestel retour en de overeenkomst per direct ontbinden

Hallo Yvonne,

Ik heb een e-mail gestuurd naar het bij Ben bekende e-mailadres.

De groeten van Ben.

Beste Jennifer,

Fijn dat je zo snel antwoord, ik zag dat jij of een van je collega's mij ook hebben gebeld daarnet. Mijn geduld met Ben is echter op.

Ik wil de overeenkomst per direct, zonder kosten, ontbinden en de kosten voor het toestel retour ontvangen.

Met vriendelijke groeten,

Goedemorgen Yvonne,

Ik heb je een e-mail gestuurd.

De groeten van Ben

Beste Jennifer,
    Dank voor de mail. Je geeft aan dat de door mij betaalde kosten voor het toestel niet terugbetaald worden omdat het gaat om een toestelkrediet. Aangezien ik direct een defect toestel heb ontvangen en dat heb teruggestuurd heb ik GEEN toestel en dus ook GEEN krediet. Graag duidelijkheid hierover, anders schakel ik de rechtsbijstand in.
    Groeten,
    Yvonne

Hallo Yvonne,

Ik heb je een e-mail gestuurd.

De groeten van Ben.

Beste Michelle,
    Dank je wel voor het telefoongesprek gisteren. Ik ben erg benieuwd of het door jou aangeboden voorstel is/wordt goedgekeurd. Ik wacht je telefoontje even af.
    Groeten,
    Yvonne

Is dit jouw klacht? Log dan in om te reageren