Klacht BEN: Ben heeft mijn opzegging niet in gang gezet

# 198740
stefan1991

Begin februari 2016 ben ik voorgoed verhuist naar de Verenigde Staten. Ik heb toen meteen geinformeerd of het mogelijk was mijn abbonement stop te zetten. Men gaf aan dat dit niet mogelijk was zonder het volledige bedrag te moeten betalen.

In de zomer heb ik opnieuw contact gezocht telefonisch met Ben en aangegeven mijn abbonement te willen beeindigen per de einddatum van mijn contract op 11 november 2016. Men gaf aan dit in gang te zetten en dat ik verder niets hoefde te doen.

Begin november realiseerde ik me dat het handig zou zijn mijn nummer om te laten zetten naar een prepaid kaart, aangezien ik op deze manier toch nog gebeld kan worden mocht ik eens op vakantie zijn. Ben gaf aan geen prepaid kaarten te verkopen en verwees me naar TMobile. Mij TMobile heb ik nummer behoud aangevraagd, en sindsdien doet Ben alsof mijn aanvraag voor het beindigen van mijn contract per 11 november 2016 niet heeft plaats gevonden.

Ben stopt net bij lastig te vallen met betalingsherrineringen voor facturen voor de rest van November en December 2016.
Heel 2016 heb ik netjes mijn rekeningen betaald en mijn telefoon niet gebruikt aangezien ik vast zat aan dit contract. Het is dus wel zo netjes om een contract gewoon per einddatum te laten stoppen als een klant dat meerdere malen aangegeven heeft.

Hallo Stefan,
    Dankjewel voor je bericht. Uit mijn gegevens blijkt dat je in februari en oktober dit jaar naar de mogelijkheden tot overzetten van je nummer op een prepaid simkaart hebt gevraagd. Er is je toen geadviseerd om een T-Mobile prepaid simkaart aan te vragen. Op 1 november heb je me een bericht gestuurd waar je in aangaf je abonnement niet te verlengen en dus inderdaad een T-Mobile prepaid simkaart hebt aangeschaft.

Op 22 november heeft T-Mobile een verzoek ingediend om je nummer over te nemen. Vanaf dat moment heb je een maand opzegtermijn. Om die reden wordt je nummer op 22 december stop gezet.

Op dit moment staat je factuur van november (deze gaat over de maand oktober) nog open. Je zult hierna nog de factuur over november en december ontvangen. De factuur over november ontvang je deze maand en de factuur over de laatste dagen van december ontvang je in januari.

stefan1991
    Op het moment dat ik op 1 november jullie dat bericht stuurde dat ik mijn abonement niet verleng betekent dat, dat direct de 30 dagen ingaan aangezien IK dat vezocht, en dan hoeven jullie vervolgens niet op TMobile te wachten (die de simkaart zoek waren geraakt).

Sinds wanneer is het als klant niet toegestaan zelf een abbonement op te zeggen?

Ik ben bereid tot 30 november te betalen.
    Hallo Stefan,

Wanneer je nummerbehoud aanvraagt, kan je je abonnement niet zelf opzeggen. Je nieuwe provider doet dat voor je. In dit geval dus T-Mobile. Op het moment dat je abonnement op 1 december wordt beëindigd, kan T-Mobile namelijk niet je nummer overnemen.

stefan1991
    Tja, dan zit er niks anders op dan de rekening maar te betalen. Al ben ik het er niet mee eens dat door een fout van TMobile, men mijn simkaart 2 weken telaat heeft geleverd (en de aanvraag dus ook).

Het vervelende is nog wel dat ik ver buiten telefoon bereik woon, en niet eens een SMS kan ontvangen als ik dat zou willen. Misschien kunnen jullie zendmasten plaatsen hier ver buiten de bewoonde wereld en abbonementen gaan aanbieden zodat ik klant had kunnen blijven?
    Hallo Stefan,
    Ik heb je een e-mail gestuurd.
    Ben

Ook een klacht indienen over BEN?