Klacht BEN: BEN ; onterecht gebruikskosten buiten bundel

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 65236
Gebruiker
Roos
Datum
8 reacties

Details

De klacht

Mijn dochter had bij Ben een Ben vaak abonnement tot 01.08.2013. Op dd. 22.07.2013 via Ben een nieuwe gsm ontvangen. Per 01.08.2013 zou het nieuwe abonnement ingaan ; Ben regelmatig incl. internet [ voorheen dus geen internet ] . De nieuwe gsm op de dag van ontvangst uiteraard uitgeprobeerd.
Internet 22-07-2013 13:10:18 27648 kb € 27,45 stond er vervolgens op de rekening. Dus op de dag van ontvangst en in gebruik name van nieuwe gsm even 27.45 extra kosten. Dat dit een vergissing en of per ongeluk is blijkt wel dat er tot ingang van het nieuwe abonnement geen internet gebruikt is. Heb hierover contact gehad met klantenservice, maar deze zijn onverbiddelijk; ook als je geen internet abonnement hebt [ thuis wifi zone] is dit blijkbaar mogelijk.

De oplossing

Graag gezien dat het bedrag a 27.45 teruggestort word op rekening.

8 reacties

  1. Auteur
    BEN
    Datum
    Deze middag diverse keren geprobeerd telefonisch contact met u opgenomen maar helaas heb ik u niet kunnen bereiken. Om deze reden heb ik u een e-mail gestuurd.Mocht u nog vragen hebben na het lezen van mijn bericht, dan hoor ik dit graag van u.met vriendelijke groet,
    Ben klachtenservicemw. M. van Agthoven
  2. Auteur
    Roos
    Datum
    Geachte mevrouw van Agthoven,
    ik heb Uw mail ontvangen en heb hierop ook gereageerd, de mail is echter retour gekomen. Blijkbaar dus onmogelijk. De tekst van de mail past helaas niet in dit hokje. Als U me een mailadres geeft waarop ik wel kan reageren dan. Als ik het naar Ben algemeen stuur dan gaat daar weer een week overheen, er staat namelijk geen referentienummer bij Uw antwoord.
    Met vriendelijke groet.
  3. Auteur
    BEN
    Datum
    U kunt helaas niet direct reageren op mijn bericht; het betreft een no-reply e-mailadres.
    U kunt uw bezwaar kenbaar maken via het contactformulier.
  4. Auteur
    Roos
    Datum
    Mevr. van Agthoven,
    Ik kan mij niet vinden in Uw antwoord.Fact. wordt middels autom incasso afgeschreven, dus het bedrag van de nota is dan al in zijn geheel betaald. Het klopt dat ik hierover geen officiële klacht heb ingediend, wel meerdere malen telefonisch contact gehad en gemaild. Dat het bijna een jaar geleden is klopt ook, ik heb pas vernomen van het bestaan van de mogelijkheid om een klacht in te dienen via klachtenkompas, vandaar. rest tekst volgt in ander vak
  5. Auteur
    Roos
    Datum
    . Omdat ik er toch geen goed gevoel bij heb, dat ik toen niet tot een oplossing ben gekomen met BEN.Mijn ervaring ondertussen is dat als je enkele keren belt met dezelfde vraag je altijd een andere uitleg krijgt. Vandaar daarna de mail. Dat het een eenmalige vergissing is geweest blijkt wel uit het feit dat alleen data verbruik is geweest op deze bewuste dag en tijdstip. Als het bewust zou zijn gebruikt dan was er de rest van de maand juli ook verbruik geweest, dat is niet zo.
  6. Auteur
    Roos
    Datum
    Het abonnement ging immers pas in per 01.08.2013.Dan vind ik het buiten alle proporties om daar zo’n bedrag voor in rekening te brengen.
    Met vriendelijke groet,K.Vanhouttem
  7. Auteur
    BEN
    Datum
    Ik heb deze ochtend opnieuw telefonisch contact met u willen opnemen, dit is wederom niet gelukt.
    U kunt mijn antwoord vinden in uw e-mail.Met vriendelijke groet,
    Ben klachtenserviceMw. M. van Agthoven
  8. Auteur
    Roos
    Datum
    Aangezien het om een nieuw toestel ging wat nog via de instellingen gebruiksklaar gemaakt moest worden en de wifi instellingen nog niet geactiveerd waren op het wifi net is er zonder dat we daar iets vanaf weten konden Internetdata tijdens het instellen van de telefoon gebruikt en aangezien dat dit nogal wat tijd in beslag neemt is dat dan tot dit bedrag wat eerder vernoemt is opgelopen en als je abonnement pas later in werking treed met Internet tegoed dan ga je ervan uit dat er geen

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Roos
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over BEN?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen