Klacht BEN: Ben ontevreden!

S1078449

Voor mijn oma van 82 wilde ik een abonnement bij Ben afsluiten. Dit mét behoud van haar oude telefoonnummer van Vodafone.
De simkaart van Ben was binnen 2 dagen binnen. Vervolgens hoorden we niets meer. De voortgang van het nummerbehoud verdween ook van de IkBen pagina van mijn oma.
Telefoontje 1 naar Ben (48 min in de wacht!) leverde weinig op: we zouden een mail moeten hebben gekregen over afwijzing van nummerbehoud. Deze mail is echter nooit gekomen. Het zou nu door Ben geregeld worden en we zouden worden teruggebeld op vrijdag 17 april en alsnog een mail krijgen. Dit gebeurde niet dus zelf gebeld (58 min in de wacht!). Daar verwezen ze ons naar Vodafone (had dat de eerste keer niet gekund?).
Vodafone zei nooit een aanvraag van nummerbehoud ontvangen te hebben van Ben.
Toen was voor ons de maat vol. Heb het abonnement+nummerbehoud bij Ben geannuleerd (telefoontje nr 3, 40 min in de wacht!) en verlengd bij Vodafone.
Het zou nu geregeld moeten zijn, maar ik hou mijn hart vast.

Ik wil:
- Zeker weten dat het abonnement en het nummerbehoud geannuleerd zijn, zodat mijn oma niet met dubbele kosten komt te zitten.
- Oplossing voor de lange wachttijden bij de klantenservice. Al weken hoor ik dezelfde mededeling dat jullie het proberen op te lossen maar geen snelle oplossing verwachten. Erg klantonvriendelijk!
- Dat jullie de gemaakte afspraken nakomen, dus mailen en terugbellen als dat gezegd wordt.
- Direct bij jullie een klacht kunnen indienen.

BEN
    Beste Sofie,Er is een reactie per e-mail verstuurd.Met vriendelijke groet,Ben
    S1078449
    Ik heb van Ben een mail ontvangen met daarin de boodschap dat mijn contract per direct beëindigd is. Ik hoop dat daarmee het hierboven duidelijk beschreven abonnement voor mijn oma en niet mijn persoonlijke abonnement bedoeld wordt? Zo staat het namelijk wel in de mail geschreven, alsof om mijn abonnement gaat. Dat was uiteraard niet de bedoeling. Graag duidelijkheid!
    BEN
    Beste klant,Er is een reactie via email naar u verzonden.Met vriendelijke groet,
    S1078449
    Inderdaad was het niet de bedoeling dat mijn eigen abonnement beëindigd zou worden. Binnen hoeveel tijd is dit hersteld? Kan ik nu gewoon bellen met mijn abonnement?Het abonnement met nummerbehoud dat beëindigd moet worden (of eigenlijk: niet moet ingaan) is van 2343 VL, nr 44. Ordernummer: 331301557.
    BEN
    Beste Sofie,Jouw eigen nummer 0615649389 wordt binnen 4 werkdagen aangesloten.
    Wat betreft het abonnement van je oma, zie ik dat deze niet geanuleerd kan worden( dit kan alleen bij melding binnen 14 dagen na aankoop). Sommige gegevens in verband met het nummerbehoud waren niet goed doorgekomen.
    Als je de gegevens ana mij doorgeeft via een recatie op Klachtenkompas dan kan ik ervoor zorgen dat het nummerbehoud alsnog wordt aangevraagd:Klopt het dat jouw oma het nummer 06 27408533 vanuit Vodafone naar Ben wil overzetten? Wat is het simkaartnummer van de Vodafone simkaart? Is het een Prepid of een abonnement bij Vodafone? Indien abonnement, wat is de einddatum?Met vriendelijke groet,
    S1078449
    Mijn oma heeft inmiddels haar abonnement verlengd bij Vodafone, zij hoeft geen abonnement meer bij jullie! Ik heb daar al over gebeld met jullie klantenservice en die zeiden dat dit geen probleem was, op het contract staat namelijk dat het pas ingaat als het nummer is overgezet. Dit kan nu niet, omdat het nummer weer verlengd is bij Vodafone. Het abonnement bij Ben van mijn oma betreft een maandabonnement, als annuleren niet kan graag per direct stopzetten. Waarom is dit allemaal zo moeilijk?!
    S1078449
    Ik wilde een klacht indienen over jullie slechte service naar mijn oma en van jullie bevestigd krijgen dat wat telefonisch was afgesproken over het beëindigen van haar abonnement ook eindelijk nageleefd zou worden. Inmiddels is door een fout van jullie mijn eigen abonnement stopgezet en moet ik opnieuw de procedure doorlopen voor het abonnement van mijn oma?! Jullie creëren steeds nieuwe problemen!
    Sluit mijn abonnement aan en dat van mijn oma af, dan is dit eindelijk klaar.
    S1078449
    Eindelijk is het abonnement van mijn oma als het goed is écht beëindigd. Mijn eigen abonnement is weer aangesloten.
    Uiteindelijk is het het dus opgelost, maar daar heb ik zelf heel veel tijd en energie in moeten steken. Vandaar de -1 beoordeling. Ik hoop dat Ben iets aan de organisatorische chaos bij de klantenservice gaat doen, zodat dit andere klanten bespaard blijft.

S1078449

Ook een klacht indienen over BEN?