Klacht BEN: Ben sluit abonnement te vroeg

Herman

Dit voorjaar sloot ik een tijdelijk mobiel abonnement af om tijdens de zomermaanden vanaf locatie live-streams te doen op mijn YouTube-kanaal.

Na de zomer nam ik contact op om het abonnement per 1 november te stoppen. Doch toen de bevestigingsmail kwam stond daar in dat het abonnement per 20 oktober zou worden beëindigt.

Ik beantwoorde de e-mail om het te corrigeren. En enkele dagen later kreeg ik een e-mail dat het gewijzigd was en mijn abonnement op 31 oktober wordt beëindigt.

In de veronderstelling dat alles geregeld was plande ik de laatste live-stream in voor zaterdag 27 oktober. Doch op dinsdag 23 oktober ontdek ik dat mijn abonnement reeds is afgesloten!

Onmiddellijk bel ik met Ben "klantenservice". De telefoniste zoekt het voor me uit en geeft toe dat Ben een administratieve fout heeft gemaakt waardoor het telefoonnummer te vroeg is afgesloten. Dit kon niet meer worden rechtgezet omdat heractivatie 10 dagen in beslag neemt!

Voor de geplande uitzending had ik internetdata opgespaard, achteraf voor niets. Ik heb in oktober dus niets meer aan mijn abonnement gehad. Daarom verzocht ik Ben mij de laatste maand kwijt te schelden.

Doch dit verzoek wordt totaal genegeerd. In een reactie beweerd een medewerker zelf dat volgens zijn gegevens mijn nummer op de 27e werkte. Dit is dus niet waar!

Aangezien de fout door hen is gemaakt is het niet meer dan redelijk dat de laatste maand wordt kwijtgescholden!

Gezien het feit dat Ben verantwoordelijk is voor deze fout (is toegegeven door de telefoniste) vind ik het niet meer dan redelijk dat ze mij de laatste maand van het abonnement (oktober 2018) niet in rekening brengen.

BEN
    Hallo Herman,

Ik heb een e-mail gestuurd naar het bij Ben bekende e-mailadres.

De groeten van Ben.
    Herman
    Ik heb vandaag een e-mail van Ben gekregen dat de laatste maand wordt kwijtgescholden. Daarmee is voor mij de zaak afgedaan. Alleen wel jammer dat dit pas mogelijk is nadat ik een klacht via Klachtencompas heb ingediend, en niet op mijn verzoek rechtstreeks aan Ben...

Ook een klacht indienen over BEN?