Klacht BEN: Ben sluit abonnement te vroeg
Details
Klacht
Dit voorjaar sloot ik een tijdelijk mobiel abonnement af om tijdens de zomermaanden vanaf locatie live-streams te doen op mijn YouTube-kanaal.Na de zomer nam ik contact op om het abonnement per 1 november te stoppen. Doch toen de bevestigingsmail kwam stond daar in dat het abonnement per 20 oktober zou worden beëindigt.
Ik beantwoorde de e-mail om het te corrigeren. En enkele dagen later kreeg ik een e-mail dat het gewijzigd was en mijn abonnement op 31 oktober wordt beëindigt.
In de veronderstelling dat alles geregeld was plande ik de laatste live-stream in voor zaterdag 27 oktober. Doch op dinsdag 23 oktober ontdek ik dat mijn abonnement reeds is afgesloten!
Onmiddellijk bel ik met Ben "klantenservice". De telefoniste zoekt het voor me uit en geeft toe dat Ben een administratieve fout heeft gemaakt waardoor het telefoonnummer te vroeg is afgesloten. Dit kon niet meer worden rechtgezet omdat heractivatie 10 dagen in beslag neemt!
Voor de geplande uitzending had ik internetdata opgespaard, achteraf voor niets. Ik heb in oktober dus niets meer aan mijn abonnement gehad. Daarom verzocht ik Ben mij de laatste maand kwijt te schelden.
Doch dit verzoek wordt totaal genegeerd. In een reactie beweerd een medewerker zelf dat volgens zijn gegevens mijn nummer op de 27e werkte. Dit is dus niet waar!
Aangezien de fout door hen is gemaakt is het niet meer dan redelijk dat de laatste maand wordt kwijtgescholden!
Gewenste oplossing
Gezien het feit dat Ben verantwoordelijk is voor deze fout (is toegegeven door de telefoniste) vind ik het niet meer dan redelijk dat ze mij de laatste maand van het abonnement (oktober 2018) niet in rekening brengen.De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.