Klacht BEN: contractverlenging of toch niet

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 91882
Gebruiker
vwpolo1
Datum
9 reacties

Details

De klacht

Ben nu bijna 2 jaar klant bij Ben. Nu ging mijn telefoon kapot, ik bel naar ben en vraag of mijn contract vroegtijdig verlengd kan worden met een nieuwe telefoon.

Dit kon koste €30. De dame aan de lijn ging het regelen. Nog geen 5 minuten later krijg ik een mail dat er een krediet check is gedaan en daardoor mijn verlenging wordt afgekeurd. Omdat ik de laatste 8 jaar met een deurwaarder in aanraking ben gekomen mag er geen verlenging gedaan worden. Deze registratie verdwijnt na 8 jaar mits er geen deurwaarder komt bij mij.

Ik snap best dat er een check gedaan moet worden , maar doe dit bij nieuwe klanten en niet bij bestaande betalende klanten.

En tot mijn verbazing wordt er wel geoperd om een sim only abonnement te nemen.

Ik wil graag een goede oplossing.

De oplossing

Gewoon verlengen met telefoon

9 reacties

  1. Auteur
    BEN
    Datum
    Beste klant,Wij zullen navragen wat de reden is van de afwijzing. Zodra wij hier antwoord op hebben, zullen wij u hierover berichten.Met vriendelijke groet,
    Ben klachtenservice
  2. Auteur
    vwpolo1
    Datum
    Ja ben ik ook zeer benieuwd naar. Focum geeft geen verhoogd risico aan. En experian heeft alleen meldingen staan van voordat ik mijn abbenoment aangevraagd heb twee jaar geleden. Beetje vreemd dat er dan nu geweigerd wordt.
  3. Auteur
    vwpolo1
    Datum
    Vandaag kreeg ik een mail van jullie. Ik had om opgave van reden gevraagd waarom jullie mij geweigerd hebben. Nu krijg ik te horen dat ik hiervoor bij Experian/Focum moet zijn. Hier heb ik mijn gegevens al opgevraagd. Maar hun geven alleen een advies en jullie nemen de uiteindelijke beslissing. Ik wil dus van jullie weten volgens jullie algemene voorwaarden 3.5 Wat jullie reden is. En graag nogmaals een goede oplossing.
  4. Auteur
    vwpolo1
    Datum
    Hier nog een reactie van mijn kant. Op 6 jan heb ik gebeld met de vraag voor een vroegtijdige verlenging. De dame aan de lijn ging dit door een collega in laten voeren. Toen zij terug aan de lijn kwam gaf zij aan dat alles rond was. 1 sept 2015 zou mijn verlenging in gaan en de iphone zou opgestuurd worden. vervolgens krijg ik even later een mail dat de aanvraag van mijn nieuwe abonnement niet door kan gaan na controle. Hij was mondeling al toegezegd en dit is rechtsgeldig. (1van2)
  5. Auteur
    vwpolo1
    Datum
    (2van2) Ik heb het met mijn advocaat overlegd en deze geeft ook aan dat een mondelinge overeenkomst rechtsgeldig is. En het is ook geen nieuwe abonnement. Jullie hadden eerst de controle moeten doen voor het toe te zeggen.
  6. Auteur
    BEN
    Datum
    Beste klant,
    Het is erg vervelend dat u vanwege de credit check geen contractverlenging kan aanvragen met toestel. Na het doorvoeren van de verlenging worden de checks uitgevoerd. Deze checks gaan buiten Ben om. Wij kunnen helaas niets veranderen aan het advies van Experian en Focum.Indien u een simonly abonnement aanvraagt, zijn de toetsingen anders. Het is mogelijk dat u op deze manier wel door de checks heen komt.Met vriendelijke groet,
    Ben klachtenservice
  7. Auteur
    vwpolo1
    Datum
    Jullie hebben mij een mondelinge overeenkomst gedaan dit is bindend.Ik verwacht dan ook dat mijn contract verlengd wordt met levering van telefoon.
  8. Auteur
    BEN
    Datum
    Beste kant,Wij hebben de verlenging voor u aangevraagd. Omdat dit een nieuw contract betreft met toestel, wordt bij het aangaan van dit contract een kredietwaardigheidtoets uitgevoerd op basis van je persoonlijke gegevens. Naar aanleiding van de uitkomst van deze toets, kun je wel of geen Ben abonnement afsluiten. Dit staat in onze algemene voorwaarden.Deze klacht zal worden gesloten.Met vriendelijke groet,
    Ben klachtenservice
  9. Auteur
    vwpolo1
    Datum
    Ben geeft geen oplossing. Ze schuilen zich achter experian en focum. Maar zelf lossen ze niks op.Ze laten mij als klant gewoon stikken

Uiteindelijke oplossing

Auteur
vwpolo1
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over BEN?