Klacht BEN: Defect toestel bij nieuw abonnement

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 138947
Gebruiker
rreiner
Datum
7 reacties

Details

De klacht

16 oktober heb ik besloten om de overstap te maken van Vodafone naar Ben.nl. Omdat ik een maand opzegtermijn had, kon ik mijn nieuwe gsm pas afgelopen maandag (16 november) installeren en uitproberen. Nu blijkt mijn nieuwe Iphone5s defect geleverd te zijn, het scherm is stuk (probleem met de pixels in het scherm). Ik heb met de klantenservice gebeld en zij kunnen alleen maar aangeven dat ik hem ter reparatie dien op te sturen naar Dynafix. Hier ben ik het absoluut niet mee eens:
- Ik krijg een defect toestel, naar mijn mening dien ik dan gewoon een nieuwe te krijgen;
- Reparatie duurt twee weken. Mijn oude provider is opgezegd, dus ik ben telefoonloos, wat niet kan ivm werk e.d.
- Mijn vertrouwen in het toestel is nu 0,0.
- Ik betaal mijn abonnement, maar heb nog geen werkende telefoon.

Omdat ik het toestel in oktober kreeg, kan het blijkbaar niet geruild worden. Ander punt tot nadenken: Waarom gaat de twee weken bedenktijd bij ontvangst al in en niet bij startdatum van abo?

De oplossing

Een nieuwe, werkend toestel en uitstel van abonnement tot moment van werkend toestel, of opzeggen abonnement. Optie 1 heeft nog altijd de voorkeur, maar dit is absoluut geen goede binnen komer.

7 reacties

  1. Auteur
    rreiner
    Datum
    Gegevens van klant:
    Juliette Tellier
    0641121522
    16-08-1990
    6231JW 10
  2. Auteur
    BEN
    Datum
    Beste Juliette,
    Er is een reactie per e-mail naar u verzonden.
    Met vriendelijke groet,
    Ben
  3. Auteur
    rreiner
    Datum
    Beste,
    Aangezien ik van een iPhone4 over ging naar een iPhoner 5s, kon ik niet al met mijn Vodafone Simkaart de telefoon uitproberen. In een iPhone 4 gaat namelijk een "normale" simkaart, terwijl in de nieuwste iPhones de micro-simkaart zit. Deze micro sim heb ik dus niet. Dit kon ik dus niet eerder uitproberen, waardoor ik het probleem eerder kon ontdekken. Hopelijk hier jullie begrip voor. Mvg,
    Juliette Tellier
  4. Auteur
    BEN
    Datum
    Beste Juliette,
    Er is een reactie per e-mail naar u verzonden.
    Met vriendelijke groet,
    Ben
  5. Auteur
    rreiner
    Datum
    Beste Ben,

    Jammer dat het op deze manier moet gaan. Inmiddels heb ik de telefoon maar ter reparatie opgestuurd, om zo hopelijk snel toch nog een beetje plezier van het toestel te hebben. Graag wil ik de mal waar jullie het over hebben ontvangen, zodat ik toch nog enigsinds bereikbaar kan zijn. Ik neem aan dat ik deze kosteloos kan krijgen als enige genoegdoening?

    Mvg
    Juliette
  6. Auteur
    BEN
    Datum
    Beste Juliette,
    De mal voor uw simkaart is inmiddels verstuurd. Deze is uiteraard gratis.
    Met vriendelijke groet,
    Ben
  7. Auteur
    rreiner
    Datum
    Toch teleurgesteld dat ik nu opgezadeld ben met een defect toestel. Ik blijf er bij, als ik iets nieuw koop, wil ik deze ook nieuw en dus werkend ontvangen. Dat is niet gebeurd. Over twee jaar absoluut naar een andere provider, tot die tijd maar hopen dat alles goed gaat....

Uiteindelijke oplossing

Auteur
rreiner
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over BEN?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen