Klacht BEN: Defecte telefoon en defecte klantenservice.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 103019
Gebruiker
thomasreinbergen
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Defecte telefoon: Telefoon vanuit abonnement (iPhone 4S 8GB) laadt in de zomer van 2014 niet meer op. Wat blijkt; batterij is defect. Telefoon opgestuurd na lang wachten naar extern bedrijf. Valt blijkbaar niet meer onder garantie van Apple. Ik als klant van Ben heb te maken met een garantie van Ben, niet van Apple dus zie niet in waarom dit mijn probleem is. Echter is het externe bedrijf belachelijk onklantvriendelijk. Resultaat: afstand moeten doen van mijn telefoon, anders hoge 'onderzoekskosten' en transportkosten betalen voor het terugkrijgen van mijn nog steeds kapotte telefoon.

Klantenservice is nog steeds nauwelijks te bereiken, vandaar dat ik mijn klacht uiteindelijk maar online zet. Het probleem is eigenlijk veel uitgebreider maar ik ben gelimiteerd tot een karaktertelling van 1000.

mvg,

Thomas Reinbergen

De oplossing

Ofwel een nieuwe telefoon (ik heb neem ik aan garantie bij Ben, als zijn een extern bedrijf willen gebruiken voor reparaties prima. Echter zou ik als klant van Ben helemaal niks mee te maken moeten hebben). Indien dit niet gebeurt ben ik ook nog enigszins tevreden als mijn maandelijkse afbetaling van de telefoon die ik door Ben niet meer heb van mijn maandelijkse abonnementskosten afgaan.

Als dit allemaal totaal ondoenbaar is voor Ben, wil ik graag mijn abonnement stopzetten. Ik heb geen zin om nog ruim een jaar voor een telefoon te moeten betalen die ik buiten mijn eigen schuld om niet meer bezit.

Klantenservice verbeteren gaat jullie waarschijnlijk de komende tijd niet lukken, dus lijkt me ook een nutteloze en onrealistische ambitie.

mvg,

Thomas Reinbergen

1 reactie

  1. Auteur
    thomasreinbergen
    Datum
    Totaal niet mee eens, er is niks maar dan ook niks gebeurd.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
thomasreinbergen
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over BEN?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen