Opgelost door BEN: Foute facturen Ben na belofte niet hersteld

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 125475
Gebruiker
Ben fout
Datum
20 reacties

Details

Klacht

Per 1april 2015 ben abonnement verlengd voor €11,50 p. m. Hierop wordt vervolgens maandelijks € 20,32 geïncasseerd vanaf mei 2015. €8.82 p. m. teveel. Klacht ingediend bij klachtencompas. Ben beloofd beterschap en gaat facturen in augustus corrigeren. Augustus 2015: Ben factureert toch weer doodleuk € 20,32 maar... crediteert vervolgens € 22,50, per saldo volgende maand credit € 2,18. NEE Ben.
Je had per maand €8,82 *3=€ 26,46 teveel gefactureerd. Factuur augustus (verbruik juli) had moeten zijn € 11,50 -/- € 26,46 = credit € 14,96. Nu de laatste factuur weer niet goed is en Ben helaas geen woord houdt dan maar weer een klacht ondanks telefonische bevestiging van Ben.

Gewenste oplossing

Factureren de overeengekomen € 11,50 en niet € 20,32 +crediteren juiste bedragen meteen en niet over weer drie maanden.
Geboden oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

20 reacties

  1. Auteur
    BEN
    Datum
    Beste klant,

    U heeft via e-mail een reactie ontvangen .

    Met vriendelijke groet,
    Ben Klantenservice
  2. Auteur
    Ben fout
    Datum
    Geen email ontvangen...ook niet in spam
  3. Auteur
    Ben fout
    Datum
    Zelfde contactgegevens als in ref# 116609
  4. Auteur
    BEN
    Datum
    Beste klant,

    Het bericht is opnieuw verstuurd aan het bij ons bekende e-mail adres.

    Met vriendelijke groet,

    Ben Klantenservice
  5. Auteur
    Ben fout
    Datum
    In de reactie wordt erkend dat €26,46 zou moeten worden gecrediteerd en beloofd Ben dat dit zal worden rechtgetrokken de eerstvolgende factuur. N.B. inmiddels zijn vier verkeerde facturen verzonden en niet drie. Gezien de correcties in het verleden totaal geen vertrouwen dat dit goed komt. Wat verwacht ik aan factuur:
    Gefactureerd :€ 81,28, zou moeten zijn € €46,00. Teveel €35,28,credit € 22,50. Resteert € 12,78. Factuur september € 11,50. Ik betaal dus niks. Reken maar.
  6. Auteur
    Ben fout
    Datum
    Factuur augustus is binnen, jawel. WEER FOUT!!! Ondanks (loze) beloftes weer €20,32 gefactureerd. Met € 4,50 (?)korting. € 15,82 dus voor contractueel € 11,50. Gebeld met klantenservice. Zelfde verhaal, we geven het door aan de administratie. Oh ja. Abonnement op de factuur klopt ook niet . Mocht je me bellen, voicemail doet het niet terwijl ik hem toch echt heb ingesproken en geactiveerd. En nu ???
  7. Auteur
    BEN
    Datum
    Beste Klant,
    Er is een reactie per e-mail naar u verzonden.
    Met vriendelijke groet,
    Ben
  8. Auteur
    Ben fout
    Datum
    Bedankt voor je reactie op Klachtenkompas. Op het moment dat ik op je laatste klacht reageerde was de factuur over augustus al gereed. Het was voor mij niet meer mogelijk om dit aan te passen. Je zult in september zien dat het juiste bedrag afgeschreven wordt. Dit kun je inmiddels ook terugzien op je persoonlijke 'Ik Ben' pagina. Hier staat nu namelijk de juiste abonnementsprijs vermeld.

  9. Auteur
    Ben fout
    Datum
    Op 14-9 heb ik al voorgerekend wat ik aan factuur verwacht. Toen was de factuur er nog niet. Flauwe smoes Ben!
    Leuk dat je weer beloofd dat de factuur over september juist zal zijn. Maar krijg ik wel mijn geld terug? Vanaf april 2015? We zijn ondertussen weer een half jaar en 2 niet nagekomen beloftes verder namelijk.
    Op de factuur staat het verkeerde abonnement en niet op de ik-ben pagina. Hoe staat het met de voicemail? Die staat aan op de ik-ben maar doet het niet. Los het op!!!
  10. Auteur
    BEN
    Datum
    Beste Kai,
    Er is een reactie per e-mail naar u verzonden.
    Met vriendelijke groet,
    Ben
  11. Auteur
    Ben fout
    Datum
    reactie Ben:
    Bedankt voor je reactie op Klachtenkompas. Op 14 september 2015 kon je de factuur inderdaad nog niet in zien. Deze was echter wel al volledig opgemaakt en klaar voor gebruik. Om die reden heb ik deze niet kunnen aanpassen.
    Daarnaast zijn de afgelopen maanden al gecompenseerd met verrekeningen. Dit is bij je eerder geplaatste klachten al afgesproken. Je voicemail is ingeschakeld. Ik wil je enkel nog vragen te bellen naar 1233. Wanneer je de instructies opvolgt, zul je merken da
  12. Auteur
    Ben fout
    Datum
    Het werd even spannend met de nieuwe factuur. Jawel, Weer fout. In september een factuur van EUR 20,32 minus 4,50 korting en minus 7,00 compensatie = EUR 8,82.

    M.b.t. de verrekeningen die al zijn gecompenseerd?? Reken even zelf Ben:
    gefactureerd tot nu toe:
    5 x € 20,32 = € 101,60
    had moeten zijn: 5 x € 11,50 = € 57,50
    € 44,10 teveel. Gecompenseerd door Ben:
    € 20,32 (juli)
    € 4,50 (aug)
    € 11,50 (sept)
    Saldo € 7,78 teveel, hoezo al gecompenseerd Ben?
  13. Auteur
    Ben fout
    Datum
    Ik durf het bijna niet te vragen maar wanneer krijg ik een juiste factuur en wanneer krijg ik mijn geld terug? De manier waarop nu wordt gefactureerd is pure willekeur.
    Oh ja, die voicemail was al geactiveerd via 1233 en nog een keer gedaan, maar blijft gewoon uit.
  14. Auteur
    BEN
    Datum
    Beste Kai,
    Ik reageer op de klacht, zodat deze niet komt te vervallen.
    Met vriendelijke groet,
    Ben
  15. Auteur
    Ben fout
    Datum
    ?? Wacht op oplossing bedrijf.........
  16. Auteur
    BEN
    Datum
    Beste Kai,
    Er is een reactie per e-mail naar u verzonden.
    Met vriendelijke groet,
    Ben
  17. Auteur
    Ben fout
    Datum
    Reactie Ben:Bedankt voor je reactie op Klachtenkompas. Je factuur deze maand zal juist zijn. Binnen vijf werkdagen zul je deze kunnen in zien. De teveel betaalde kosten zijn zoals ik eerder heb aangegeven al verrekend met alle facturen.

    De voicemail staat in mijn systeem volledig ingeschakeld. Wanneer deze nog niet werkt, kan ik je aanraden de instellingen van je toestel te controleren.
  18. Auteur
    Ben fout
    Datum
    Helaas, factuur weer fout. Kosten 16,00, korting 4,50= 11,50 correct! 10 euro compensatie? Er was 7,76 teveel in rekening gebracht.
    Hoe zit het met de factuur? Ik heb 500mb afgesproken, op de factuur staat 200 MB,dat de app goed staat staat daar los van? Ik wil een juiste factuur. Niet teveel niet te weinig.
    Voicemail ligt aan mijn instellingen? Voicemail staat op de enige keus : mijn provider. Nooit anders geweest. Sorry maar hier neem ik geen genoegen mee.
  19. Auteur
    BEN
    Datum
    Beste Kai,
    Er is een reactie per e-mail naar u verzonden.
    Met vriendelijke groet,
    Ben
  20. Auteur
    Ben fout
    Datum
    Factuurbedrag klopt na 8 maanden. Voicemail doet het. Probleem blijft de factuur zelf. Ik heb 300 min/sms en 500 MB data afgesloten. Op de factuur staat nog steeds 200 min/sms en 250 MB. M. a. w. bij overschrijding 200 min/sms of 250 MB toch extra kosten en ellende? Ik vertrouw het niet. Factuur november maar even afwachten.

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over BEN?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen