Opgelost door BEN: Foutieve Factuur (Onterechte internetkosten berekend)

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 35512
Gebruiker
F.C.J. Rasenberg
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Voor 4 dagen in augustus staat er internetgebruik op mijn belstatus/ factuur terwijl ik helemaal geen internet via BEN gebruikt kan hebben.
Ik heb een Samsung DUAL SIM telefoon die via één vooral ingestelde SIM kaart kan internetten. Het internet staat op mijn andere (KPN) SIM kaart ingesteld. Ik heb geprobeerd of ik kan internetten (via de BEN SIM kaart) door de KPN SIM uit te zetten. Dan is er geen internet mogelijk. Voor BEN staan er ook geen instellingen voor Internet in mijn telefoon. Ik heb reeds 4x naar BEN gereageerd, maar ik krijg standaard antwoorden (2x, 2x geen antwoord), waaruit blijkt dat mijn mail niet of zeer slecht gelezen is. In de standaard antwoorden wordt aangegeven dat via BEN internet mogelijk is , ook al heb je daar het abonnement niet voor. Dat het via mijn telefoon technisch niet kan, wordt niet op ingegaan.

De oplossing

Ik ben prima tevreden met BEN als telefoon provider, ik wil alleen die onterechte internet kosten niet betalen.
BEN zou zijn service verbeteren als je zaken die je niet wil, via de klanten website zelf kan blokkeren. Dan voorkom je dit soort zaken.

2 reacties

  1. Auteur
    BEN
    Datum
    Wij hebben vandaag telefonisch contact gehad. Dit gesprek ook per e-mail bevestigt.Mvg,
    Ben klachtenservice
    D. Groeneveld
  2. Auteur
    F.C.J. Rasenberg
    Datum
    Ben heeft toe gezegd de internet kosten te crediteren. Volgens het hadden hun servers het internet verbruik wel geconstateerd. Hoe e.e.a. technisch mogelijk is, is mij niet duidelijk. Ben heeft nu het internet geblokkeerd, zodat het niet meer voor zou mogen komen.
    Alleen jammer dat voor afhandeling het klachtenkompas noodzakelijk was. Op mijn directe klachten naar BEN kwamen standaard antwoorden, waaruit bleek dat ze mijn klacht en reacties op hun bericht amper gelezen hadden.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
F.C.J. Rasenberg
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over BEN?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen