Klacht BEN: Geen aanspreekpunt waardoor klacht niet juist wordt afgehandeld

Ina Catharina

Zou over gaan naar Ben als provider mobiele telefoon onder voorwaarde van nummerbehoud, zou niet mogelijk zijn maar kreeg toch sim-kaart? Contact opgenomen met de klantenservice, bleek dat m.b.t. nummerbehoud contact was opgenomen met verkeerde provider, zou alsnog worden gecorrigeerd, echter er gebeurde helemaal niets alleen kwamen er rekeningen binnen van Ben voor diensten die helemaal niet werden geleverd. Ben meerdere keren gevraagd om e-mail adres om klacht schriftelijk door te geven en duidelijk te maken dat abonnement geen zin had en daarvan afgezien werd, tevergeefs, het enige wat gebeurde was extreem lang in de wacht staan na keuze menu abonnement opzeggen echter opvallend was Ingeval werd gekozen voor ander keuze menu men direct iemand aan de lijn kreeg!

Alsnog correctie doorbelaste kosten, ben zelfs nog bereid om sim kaart kosteloos retour te sturen

Hallo Ina,

Dankjewel voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je je eigen vertrouwde nummer wilt blijven gebruiken. Een voorwaarde om je nummer over te kunnen nemen van je oude provider, is dat je nummer nog actief is.

Jouw nummer is op 19 januari 2017 afgesloten door Hollands Nieuwe. Je hebt je Ben abonnement op 1 februari 2017 aangevraagd. Aangezien je nummer toen al afgesloten was en dus niet meer van jou was, kan ik deze niet van Hollands Nieuwe overnemen.

Ik kan je aanraden om je nieuwe Ben nummer te gaan gebruiken. Op die manier ben je toch nog bereikbaar.

Ik kan het abonnement niet meer voor je annuleren omdat de annuleringstermijn inmiddels als meer dan vijf maanden is verstreken. Je hebt op dit moment een maandelijks opzegbaar abonnement, dus je kan je abonnement ten alle tijden met een maand opzegtermijn opzeggen.

Mocht je nou toch gebruik gaan maken van je Ben simkaart, dan ben ik bereid om je tegemoet te komen om één van de openstaande facturen voor je te vergoeden. Ik hoor graag of je hier gebruik van wilt gaan maken.

Hallo Ina,

Hollands Nieuwe heeft bij mij aangegeven dat je nummer niet meer actief is bij hen. Wanneer je dus nog wel gebruik kunt maken van je abonnement, kan ik je adviseren contact op te nemen met Hollands Nieuwe met de vraag waarom je nummer niet overgenomen kan worden. Wil je dit niet, dan kun je je abonnement met een maand opzegtermijn beëindigen.

Ina Catharina
    Hollandse Nieuwe geeft niet thuis, net zo als BEN, is zeker de mentalieit tegenwoordig bij providers. Nochmaals ik ben niet bereid BEN te betalen voor een fake abonnement waarvan ik geen gebruik maak, enige concessie die ik wil doen is niet gebruikte sim kaart retour sturen en daarmee basta!

Hallo Ina,

Vervelend om te horen dat Hollands Nieuwe niks laat weten. Ik begrijp uit je reactie dat je je abonnement dus wilt beëindigen. Als je me dit hier kunt bevestigen zal ik dit voor je doorvoeren. Je hoeft de Ben simkaart niet retour te sturen.

Ben

Ook een klacht indienen over BEN?