Opgelost door BEN: Geen mobiel internet BEN

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 40086
Gebruiker
stefanv
Datum
5 reacties

Details

De klacht

Ongeveer een maand geleden heb ik een internetbundel aangevraagd. Echter heb ik tot op heden nog steeds geen mobiel internet op mijn mobiel, ondanks dat mijn instellingen correct zijn en mijn telefoon geschikt is, aldus BEN.

Ik heb reeds meerdere malen gebeld naar BEN, maar ben steeds 'teruggestuurd' met een ' opdracht' om iets anders te proberen. Het feit dat mijn simkaart geen internet ontvangt in een (andere) telefoon waar normaliter internet op ontvangen wordt met een BEN Simkaart (en dus de instellingen goed staan), lijkt voor mij bewijs genoeg dat de oorzaak bij BEN ligt.

Tevens heb ik zelf initiatief genomen de fabrikant van mijn telefoon om hulp te vragen. Zij bevestigen dat de instellingen goed staan en mijn telefoon geschikt is voor mobiel internet van BEN.

Het feit dat ik iedere keer het balletje terug krijg, wanneer ik de klantenservice spreek, drijft mij er toe hier een klacht te plaatsen. Mijns inzien is het de taak van BEN om hun eigen problemen op te lossen.

De oplossing

Ik verwacht dat BEN dit probleem vanaf nu serieus oppakt en hun best doet dit zo spoedig mogelijk op te lossen (zonder mij steeds terug te sturen). Het sleept inmiddels al een maand. Ik heb meegewerkt met alle opdrachten die BEN mij heeft gegeven, zonder enig resultaat. BEN is nu aan zet om dit probleem op te lossen, omdat ik niets meer kan doen.
Daarbij verwacht ik een compensatie voor de abonnementskosten voor de periode dat ik internet heb aangevraagd tot het moment dat het internet daadwerkelijk naar wens werkt; inclusief de belkosten die ik gemaakt heb voor het bellen naar de klantenservice.

5 reacties

  1. Auteur
    BEN
    Datum
    Ik heb u op 15 november een e-mail gestuurd. IS het probleem nu daadwerkelijk ook verholpen?
    Met vriendelijke groet,
    Ben klachtenservice
    Mevr. D. Groeneveld
  2. Auteur
    stefanv
    Datum
    Afgelopen vrijdag heeft u me proberen te bellen. Echter konden wij geen fatsoenlijk gesprek voeren aangezien de netwerkdekking onvoldoende was..De oplossingen die u aandraagt zijn reeds eerder door uw collega aangedragen. Logischerwijs zou er bekend moeten zijn dat ik de adviezen/handelingen al eerder heb opgevolgd maar geen resultaat hadden. Tevens heb ik doorgegeven waar en wanneer ik geprobeerd heb verbinding te maken.
  3. Auteur
    BEN
    Datum
    Ik vind het vervelend om te lezen dat u nog steeds geen gebruik kunt maken van het mobiele internet.
    Zoals ik in mijn e-mail heb aangegeven zijn er aanpassingen gedaan op het netwerk. Door deze aanpassingen dient het mogelijk te zijn om gebruik te maken van het mobiele internet. Mocht dit nog steeds niet het geval zijn, dan wil ik u toch vragen om 2 voorbeelden door te geven. Ik zou dit probleem graag voor u oplossen maar daarvoor heb ik deze voorbeelden nodig. Ik kan overigens niet terugzien dat er ooit een technisch rapport is opgesteld met voorbeelden, U kunt mij bereiken op het bij u bekende telefoonnummer.
    Ik hoor graag van u.
    Met vriendelijke groet,
    Ben klachtenservice
    Mevr. D. Groeneveld
  4. Auteur
    stefanv
    Datum
    Zonder dat ik iets gewijzigd heb aan de instellingen op mijn telefoon werkt sinds afgelopen zondag het mobiele internet op mijn mobiele telefoon. Blijkbaar had het dan toch iets te maken met de "instellingen op het netwerk."Ben, bedankt voor de afhandeling.
  5. Auteur
    stefanv
    Datum
    (zie voorgaande reactie van mijn zijde)

Uiteindelijke oplossing

Auteur
stefanv
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over BEN?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen