Opgelost door BEN: Geen sms ontvangen tarieven buitenland- Dit is wettelijk verplicht

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 366324
Gebruiker
loempia23
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Toen ik twee weken geleden aankwam op de airport in Georgië en m'n roaming nog geen 5 min had aangezet en in de BEN app keek, schrok ik me rot van de €15 kosten buiten m'n bundel! Ik was nog geen 5 min in de BEN app om te kijken wat de roamingkosten zijn, omdat ik GEEN sms had ontvangen van Ben. Mobiele providers zijn verplicht klanten te informeren over tarieven in het buitenland, middels een sms.
Ook op de Ben website staat "Wanneer je de grens overgaat of bij het inschakelen van je mobiele telefoon in het buitenland, ben ik wettelijk verplicht om je te informeren over de tarieven, die ik in rekening breng bij het gebruiken van je Ben simkaart in het buitenland".
Ik heb deze sms nooit ontvangen. Ik heb contact gehad met de klantenservice en die kunnen ook niet aantonen dat zij de sms hebben verzonden. Gezien Ben verplicht is mij te informeren over de tarieven in het buitenland, vind ik het absurd dat de klantenservice "het vervelend vindt dat ik de sms niet heb ontvangen" en verder niks kan betekenen voor mij. Nu zit ik dus met hoge kosten omdat ik nog geen 5 min in de BEN app keek om kijken wat de kosten zijn, dit omdat ik geen sms van hen heb ontvangen.

De oplossing

tegemoetkoming kosten

1 reactie

  1. Auteur
    BEN
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Hallo Gaby,

    Zojuist heb ik geprobeert telefonisch contact met je te krijgen. Omdat dit niet is gelukt heb ik een email gestuurd naar het bij Ben bekende emailadres.

    De groeten van Ben

Uiteindelijke oplossing

Auteur
loempia23
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over BEN?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen