Klacht BEN: Geen waarschuwing over belbundel/smsbundel!

moos

Ik schijn een factuur te moeten betalen van 90,- omdat ik over mijn bundel heen ben.
Wat ik niet begrijp, is dat ik niet gewaarschuwd ben door Ben??!
Ik vind het een belachelijk bedrag. In plaats van 6,- betaal je nu 90,-,
Aangezien ik problemen heb met de wifi en geen internetbundel, heb ik zelf niet gecontroleerd hoeveel minuten ik over had. Ook vind ik het belachelijk dat je dan zelf dagelijks je minuten moet controleren, zodat je niet over je bundel heengaat.
Waarom krijg je geen sms als je er overheen gaat??
Of als je ver over je bundel heen bent?
Volgens mij is dit puur gericht om geld zo binnen te krijgen. Ik ben zeer ontevreden hierover en vind het puur schandalig!

Vergoeding, omdat er nergens een waarschuwing heeft plaatsgevonden.
Graag wil ik hierover een uitleg.

BEN
    Hallo Moniek,

Dankjewel voor je klacht. Ik kan me voorstellen dat je bent geschrokken van de hoog opgelopen kosten. Het klopt dat ik enkel berichten verstuur bij het overschrijden van een internetbundel. Dit komt doordat het erg lastig in te schatten is hoeveel MB je wanneer verbruikt. Bij minuten en berichten is dit anders. Wanneer je een gesprek afsluit kun je zien hoeveel minuten je hebt gebeld en je kunt ook bijhouden hoeveel SMS-berichten je verstuurd. Daarnaast kun je dit ten alle tijden bijhouden op je Ik Ben pagina.

Je hebt in de maand juli 317 minuten gebeld en 271 SMS-berichten verstuurd. Dit is bijna het dubbele van je belbundel. Deze kosten kan ik niet voor je vergoeden omdat je dit ten alle tijden in de gaten hebt kunnen houden.

Mijn excuses voor het ongemak.
    Ben

moos
    Ik vind het een zeer simpel antwoord. Dit kan je ten alle tijden bijhouden? Ja duh! Je internetbundel ook en zelfs nog makkelijker, want je hebt internet! Ik ga toch niet mijn smsjes dagelijks tellen? Echt absurd.
    Daarnaast kan ik je vertellen dat ik van Ben een email heb ontvangen dat er een factuurfout is gemaakt, wat je hier niet vermeld.
    Na opzoeken van recensies blijkt dat Ben niet klantvriendelijk is. Dat blijkt.
    BEN
    Hallo Moniek,

Ik zie inderdaad dat je een extra compensatie van €43,79 ontvangt. Er is vorige maand een storing geweest waardoor je belminuten onjuist op je factuur zijn vermeld. Dit is herberekend en daardoor wordt er nu een lager bedrag geïncasseerd. Dit is echter niet omdat je geen bericht hebt ontvangen.

Ben