Klacht BEN: Het gaat gewoon verder!!!! Nu kan ik geen MB Extra toevoegen!!!

# 191431
Ton Odijk

Ik krijg net een sms dat ik 80% van mijn internetbundel heb gebruikt. Via een link in de sms kom ik op de internet pagina van Ben.nl waar ik kan kiezen. Ik wil MB Extra toevoegen. Maar, wel hieren gunder, dat kan dan weer niet. Moet eerst mijn bundel op zijn (waar ik niets van merk,) OF mijn abonnement moet actief zijn, en dat is het als de openstaande factuur is betaald. Maar ik heb helemaal geen openstaande factuur meer. Ja toch!!!! Ik word er nu helemaal gestoord van. Jullie gaan gewoon door met mij pesten. Wat een waardeloos bedrijf. Ik ben er nu weer helemaal klaar mee!!

Lijkt me duidelijk!

Hallo Ton,

Dankjewel voor je klacht. Je kunt inderdaad pas MB Extra aanschaffen op het moment dat je internetbundel op is. Dit is om te voorkomen dat je door "per ongeluk" klikken te veel MB Extra aanschaft en zo alsnog voor onverwachte kosten komt te staan.

Extra kosten door verbruikt van je databundel kun je altijd voorkomen door MB Pauze aan te zetten. MB Pauze pauzeert je internet wanneer dit op is en bied je direct de mogelijkheid aan om MB Extra aan te schaffen.

Op dit moment heb je wel één factuur open staan. Namelijk de laatste factuur van €20,30.

Ton Odijk
    Ik wil MB Extra op grond van een link die jullie sturen. Dan, na inloggen, krijg ik de melding dat dit niet kan, maar wel als mijn huidige bundel op is OF mijn abonnement actief is (bijv na voltooien nummerbehoud, betaling van openstaande facturen etc). Ook dit iS weer klantonvriendelijk. eerst iemand laten inloggen, dan zeggen dat het niet kan, notabene op oneigenlijke gronden. MIJN ABONNEMENT IS TOCH ACTIEF!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Hallo Ton,

Je telefoonnummer is inderdaad actief. Je kunt echter nog geen MB Extra aanschaffen omdat je internetbundel nog niet op is. In de SMS die ik je zaterdag heb gestuurd staat dat je vast een grotere internetbundel kunt kopen. Hiermee bedoel ik dat je je internetbundel kunt verhogen. MB Extra kan je echter pas aanschaffen wanneer je internetbundel op is. Dit zal ik wat duidelijker vermelden op de website www.ben.nl/internet.

Ik merk dat je een aantal goede ideeën hebt om mij te verbeteren. Hier ben ik natuurlijk altijd blij mee, want ik wil elke dag een beetje beter voor mijn klanten worden. Aangezien ik merk dat jij vol goede ideeën zit, heb ik een speciaal aanbod voor jou. Ik heb je hierover geprobeerd te bellen, maar krijg je niet te pakken. Daarom heb ik je hier een e-mail over gestuurd.

Ton Odijk
    Ik heb afgelopen zaterdag ook een email getuurd aan documenten@ben enzovoort. In tegenstelling tot wat Desiree had gemeld kreeg ik zaterdag toch een sms dat er nog 19,83 openstaat!!!! Dat bedrag en die factuur zou afgeboekt zijn!
    Hallo Ton,

Je hebt een herinnering ontvangen omdat er op dit moment nog €19,83 open staat van de factuur van 17 oktober. De factuur bedroeg €20,30, waarvan al €0,47 is betaald.

Ton Odijk
    Niet waar. Ik heb 19,83 betaald van mijn eerste factuur. Jullie maken er echt een puinhoop van. Check gewoon op basis van mijn rekeningnummer (NL36INGB0009214275), dan zie je het.Ik ben het nu echt zat.
    Hallo Ton,
    Op 20 oktober heb ik €0,47 van je rekening geïncasseerd. Hierdoor staat er op dit moment nog €19,83 open. Wanneer je de €0,47 storneert staat er €20,30 open.
    Ton Odijk
    Er is bij mij idd 47 ct afgeschreven. Maar dat was niet de afspraak!!!! Eerste factuur is op tijd betaald, punt uit. Jullie maken er een puinhoop van. en nu ben ik helemaal echt boos. Ik moest net mijn zorgverzekeraar bellen: pats 0900 nummers bellen weer geblokkeerd!!!! Nu met een telefoontje naar een op zich vriendelijke medewerker van klantenservice er af gehaald, maar waarom nu dit weer????? Ik word stapelgek van BEN. BEN HET ZAT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Hallo Ton,
    De eerste factuur is uitgekomen op 17 september. Deze heb je betaald op 10 oktober. Dit is dus eigenlijk al te laat. De factuur welke nu openstaat is uitgekomen op 17 oktober. Deze wordt dus ook te laat betaald.
    Op het moment dat je een contract met me aan bent gegaan heb je een machtiging en akkoord gegeven voor automatische incasso. Om die reden probeer ik dan ook facturen van je rekening af te schrijven. Wanneer dit niet lukt vraag ik je om het zelf binnen een bepaald aantal dagen over te maken. Wanneer je dit niet doet is mijn eerste stap het blokkeren van 0900-nummers. Om die reden was je hiervoor weer geblokkeerd.
    Ton Odijk
    Tot nu toe hebben jullie een administratief een puinhoop van gemaakt. Zie de eerdere berichten. Ik heb een herinnerings-sms gekregen voor een bedrag van 19,83, wat ook niet klopt. Jullie hebben 0,47 afgeschreven ipv 20,30, en vervolgens blokkeren jullie 0900 weer, zonder bericht. Hebben jullie zelf niet in de gaten hoe onmogelijk jullie je gedragen???
    Hallo Ton,

Op dit moment staat er voor de factuur van oktober €19,83 open. De factuur van november staat nu ook open.

In de e-mail die ik je op zaterdag 5 november heb gestuurd, staat aangegeven dat er een blokkade is geplaatst voor het bellen in en naar het buitenland, voor bellen naar betaalde servicenummer en voor internet in het buitenland. Er wordt in de e-mail ook aangegeven dat de blokkade wordt verwijderd zodra je betaling is verwerkt.

Ton Odijk
    mijn verzekeraar is geen betaald servicenummer, bijvoorbeeld. en zo zijn er wel meer. wel 0900, maar niet betaald. zo ongelooflijk fout zoals jullie ebzig zijn meet mij. ik ben het zo zat. gadverdamme
    Hallo Ton,
    Alle 0900 nummers worden geblokkeerd wanneer je je facturen niet betaald. Wanneer je je facturen dan betaald, zullen deze gedeblokkeerd worden.
    Ton Odijk
    Het is uitermate ongepast om zolang er door u veroorzaakte onduidelijkheid is over facturen tot blokkering over te gaan. Uw handelswijze is zeer onzorgvuldig en ongepast.
    Hallo Ton,
    Op 19 oktober heb ik je uitgelegd dat de bevriezing van je facturatieproces op 4 november zou vervallen. Dit is ook gebeurd. Daarnaast heb ik je ook verteld dat de betreffende factuur op 22 oktober betaald diende te worden. Ik weet hierdoor niet meer hoe ik je verder kan helpen.
    Ton Odijk
    Je kan mij verder helpen door mij serieus te nemen, dus door aan te gevendat jullie hier wat mee gaan doen.
    Hallo Ton,
    Ik neem je serieus. Ik heb je eerder twee weken uitstel van betaling gegeven. Daarna heb ik je uitgelegd waarom je nog geen MB Pauze kon aanschaffen. Ik heb je daarna uitgelegd Waarom er een bepaald bedrag open staat en waarom je werd geblokkeerd voor 0900 - nummers. Ik kan hier verder niets aan veranderen, want dit zijn de regels waar ik mee werk.
    Ben

Ook een klacht indienen over BEN?