Klacht BEN: Hoge, onverklaarbare internetkosten zonder internet abonnement

Els

Sinds juli 2013 werden er naast mijn telefoonkosten ook internetkosten berekend, terwijl ik geen internet abonnement heb. Ik gebruikte thuis wifi. In augustus pas heb ik een berichtje van Ben gehad( gegenereerd email) dat ik gebruik van data maak. Ik gebruikte thuis inderdaad wifi en dusdanig gebruikte ik data via wifi. Daarom dacht ik dat Ben mij een internet abonnement wilde aansmeren. Er stond er GEEN waarschuwing over de gemaakte hoge kosten. Ik ontdekte 2 september dat ik meer dan 40 euro voor maand juli schuldig ben. Pas dan ben ik mij bewust geworden van het feit dat ik niet alleen wifi kan gebruiken. Op dit moment heb de instellingen van mijn mobieltje aangepast en ik heb "data gebruikt" geblokkeerd. Terwijl ik vanaf begin van september alleen wifi gebruik zijn de internetkosten voor september al tot 50 euro opgelopen. Hoe kan dat? Aangezien dat ik het mobiele netwerk volledig heb uitgezet en ik de hele tijd op WiFi heb gewerkt? Ik BEN niet blij. Ik BEN bedrogen.

Kwijtschelding van de internetkosten

BEN
    Vandaag hebben wij telefonisch contact gehad. Ik heb u aangegeven dat Ben gebruik maakt van een open netwerk. Als de netwerkinstellingen in het toestel staan, dan is het mogelijk dat er datakosten kunnen ontstaan. Bij gebruik van WIFI raad ik aan het mobiele internet uit te schakelen. Het beste is om de internetinstellingen volledig van uw toestel te verwijderen. Om u tegemoet te komen zullen de internetkosten vergoedt worden. Ik heb ons gesprek per e-mail bevestigd.Met vriendelijke groet,
    Ben klachtenservice
    Mevr. D. Groeneveld

Ook een klacht indienen over BEN?