Opgelost door BEN: hoge datakosten vlak voor beeindigen abonnement

peter2301

Ik had een abonnement bij Ben, waar mijn dochter gebruik van maakte. Eind juni besloten wij voor haar een andere telefoon te kopen, haar abonnement bij Ben te beeindigen en over te stappen naar een andere aanbieder. Dit omdat wij al eerder exorbitant hoge rekening voor datakosten (190 euro) kregen toen mijn zoon een ander mobieltje kreeg en hij per ongeluk de mobiele data aan had staan. Zo ook nu een rekening van 74 euro over de periode van 1 tot 19 juli terwijl zij een abo heeft van 6,55 maandelijks. Ik heb de klantenservice van Ben gebeld en gevraagd of zij uit coulance iets aan de rekening kunnen doen. Helaas is men daartoe niet genegen. Zeker ook gezien de eerdere hoge rekening van mijn zoon heb ik het idee dat deze provider het feit dat mensen een foutje maken met een nieuwe telefoon gebruikt als melkkoe. Dat is overigens ook de reden dat wij er weg zijn gegaan. Graag een oplossing.

Vorig jaar zei de medewerker nog dat Ben uit coulance eenmalig een rekening kan kwijtschelden. Toen ik dat nu vernoemde zei de medewerkster dat zij daar nog nooit van had gehoord en dat Ben dat ook niet doet. Mijn voorstel: ik wil best een redelijk bedrag betalen, laten we zeggen 20 euro, maar geen 74 euro voor 230 mb.

BEN
    Beste klant,

U heeft via e-mail een reactie ontvangen .

Ben Klantenservice
    peter2301
    Ben heeft alsnog iets aan de rekening gedaan. Het afgesproken bedrag heb ik inmiddels betaald. Aangezien wij allen zijn overgestapt naar een andere aanbieder die geen ultrahoge bedragen rekent voor data buiten de bundel worden we in de toekomst gelukkig niet meer met zulke hoge bedragen belast.

peter2301

Ook een klacht indienen over BEN?