Opgelost door BEN: Hoge internetkosten bij alleen een bel abonnement

kees groeneveld

Mijn dochter heeft een alleen bellen abonnement van BEN . Onlangs heeft zij een telefoon overgenomen van iemand en daar haar SIMkaart in gestopt. Het bleek dat de internet-instellingen van die telefoon geactiveerd waren. In eens ontving zij een melding dat zij voor EUR 300,- aan internet kosten gemaakt zou hebben. Na het sturen van een mail naar BEN kreeg ik een antwoord terug dat zij de kosten moest betalen. Vreemd, want als je alleen bellen als abonnement hebt zou je tenminste verwachten dat er een melding komt dat je aan het internetten bent en niet pas nadat er voor EUR 300,- sluipend verbruikt is.

Overigens vreemd dat BEN een mail stuurt met NOREPLY@ben.nl als afzender. Je kunt alleen reageren door weer een ticket te loggen en te vermelden over welk nummer het gaat en je NAW gegevens in te voeren. Ook vreemd dat de reactie van BEN niet ondertekend is door een medewerker.

Kwijtschelding van de EUR 300,- aan verbruikte internetkosten en een slot op internetverbruik zodat dit niet nog eens per ongeluk kan plaatsvinden.

BEN
    Ik heb vandaag geprobeerd telefonisch contact met u op te nemen. Helaas is dit niet gelukt. Ik heb u per e-mail geinformeerd.
    Ben klachtenservice
    Mevr. D. Groeneveld
    kees groeneveld
    Ben heeft het probleem goed opgelost door ondermeer de internettoegang te blokkeren op de kaart en het bedrag kwijt te schelden. Dank daarvoor mede namens mijn dochter.