Opgelost door BEN: Hoge internetkosten

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 124085
Gebruiker
mennom
Datum
2 reacties

Details

De klacht

In de maand april van dit jaar heb ik bij Ben een internetbundel toegevoegd aan mijn sim only pakket van 1000 mb. Volgens Ben ben ik over mijn data bundel heen geraakt, en heb hiervoor een rekening gekregen van €34,62 voor de maand april + €119,47 voor de laatste dag van april welk staat gefactureerd voor de maand mei. Totaal dus €153,09.

Ik heb telefonisch contact gehad, ze konden dit niet direct uitzoeken, ik zou worden teruggebeld. Na 2 weken nog niks gehoord te hebben nogmaals gebeld, de vraag stond nog open, ze konden niet uitzoeken wat de stand van zaken was, ook kon niet worden verteld wanneer ik zou worden teruggebeld.
Na nog eens 2 weken ben ik via de mail op de hoogte gesteld dat de factuur klopt. Ik zou 130 mb buiten mijn bundel hebben gebruikt.

Helaas kan ik niet via de mail reageren. Als ik op de website van Ben kijk kost 1 mb buiten je bindel €0,10. 130 mb zou neerkomen op 13,-

De oplossing

Ik snap nog steeds de hoge rekening niet , ik snap dat dit dataverbruik niet binnen de databundel van 1000mb valt. Ik wil door ben telefonisch op de hoogte worden gesteld hoe dit precies zit zoals beloofd. Ik ben al jarenlang tevreden klant bij Ben, mijn gemiddelde maandlasten zijn tussen de 15 en 20 euro. De totale kosten van april zijn even hoog als de normale kosten voor een heel jaar.
De rekeningen zijn inmiddels voldaan, ik wil graag het teveel geboekte bedrag terugontvangen

2 reacties

  1. Auteur
    BEN
    Datum
    Beste klant,
    Naar aanleiding van ons telefoongesprek heb ik je zojuist een bevestigende e-mail verstuurd.
    Met vriendelijke groet,
    Ben
  2. Auteur
    mennom
    Datum
    Ben belde mij een week na het plaatsen van de klacht. Ze zullen de teveel betaalde kosten van de data van maand april vergoeden.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
mennom
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over BEN?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen