Opgelost door BEN: Hoge kosten buiten abonnement zonder eerdere waarschuwing door data roaming

Edward010

Vanaf mei 2015 heeft onze zoon van 11 jr een Ben 100 min/sms abo voor 4 euro per mnd. Dus alleen bellen en geen 3G. Instellingen voor data roaming nog wel ingesteld maar waarschijnlijk niet goed want terug van onze Turkije vakantie krijgen we een waarschuwingsmail van Ben dat de kosten van het abo zijn opgelopen tot 175 euro! Direct Ben gebeld. Uitgelegd dat ik 2 dingen niet begrijp: 1. Hoe kan t dat bij een abo zonder 3G en er wel gebruik van 3G gemaakt kan worden? Bij een UPC zonder Fox Sport kan je er ook niet naar kijken. 2. Waarom word er pas gewaarschuwd bij een abo van 4 euro als de 175 euro wordt bereikt? Dat is toch buiten proportioneel! Bij een abo met 3G wordt je vlak voordat je limiet bereikt heb gewaarschuwd dat je moet oppassen, maar als je helemaal geen abo heb voor 3G dan pas bij 175 euro?? De medewerker had er begrip voor en bood zelfs excuus aan maar vertelde dat hij niet kan beslissen. Nu mail binnen v Ben: rekening klopt, kosten worden niet vergoed.

Ik verwacht enige coulance in de kosten.
Mijn zoon heeft niet bewust gebruik gemaakt van 3G. De telefoon is alleen aangegaan bij de lobby vh hotel waar wifi was. Alleen bij slechte wifi is het tst waarschijnlijk 3G gaan zoeken. En waarom is er niet veel eerder gewaarschuwd? Ik heb niet voor niets een abo van 4 euro! om alleen te bellen!
Tijdens het tel gesprek met Ben werd duidelijk dat er altijd vd diensten v Ben gebruik gemaakt kan worden. Ik ben T-Mobile gewend en daar moet je een data bundel kopen voordat je gebruik kan maken van 3G in het Buitenland. Zo voorkom je deze hoge kosten. Nu heb ik ook het gebruik van 3G afgesloten.

BEN
    Beste klant,

Zojuist heb ik je een bericht toegestuurd naar het bij mij bekende e-mailadres.

Vriendelijke groet,
    Ben klantenservice
    Edward010
    Ik heb dezelfde reactie als de vorige keer gehad dat Ben de kosten niet vergoed. Maar ik zou wel eens een inhoudelijke reactie willen over de 2 punten die ik noem. Ik vind dat Ben over deze 2 punten in gebreken is gebleven. Dus het niet op tijd waarschuwen (pas bij 175 euro, dat is 43 x het abo) en hoe is het mogelijk dat je van andere services toch gebruik kan maken?
    BEN
    Beste klant,
    Er is een reactie per e-mail naar u verzonden.
    met vriendelijke groet,
    Ben
    Edward010
    Ben heeft toegegeven dat ze me niet op tijd gewaarschuwd hebben en ze de kosten van de roaming zullen vergoeden. Dit schijnen ze wettelijk verplicht te zijn. Hier ben ik uiteraard tevreden over.

Edward010

Ook een klacht indienen over BEN?