Klacht BEN: Incasso van Ben lukt alsmaar niet

Tonstar

Ik heb een gsm abonnement bij Ben, waar ik prima tevreden mee ben. Wat echter wel een probleem is, dat is dat het Ben niet lukt om de maandelijkse incasso van mijn rekening af te schrijven. Alhoewel ik al een schriftelijke verklaring van de Rabobank aan Ben heb overlegd, waaruit blijkt dat er geen incasso blokkade op mijn rekening zit, blijft Ben volhouden dat die blokkade er wel is. Ook heb ik voldoende saldo op mijn rekening staan en worden incasso's van andere bedrijven probleemloos geïncasseerd. Erg vervelend en bij Ben kom ik ondanks diverse malen mailen en bellen niet verder.

Dat Ben ervoor zorgt dat de automatische incasso wel van mijn rekening kan worden geïncasseerd. Ik ben ervan overtuigd dat het probleem bij Ben zit.

Hallo Ton,
    Dankjewel voor je bericht. Ik heb je net geprobeerd te bellen, maar krijg je helaas niet te pakken. Daarom zal ik hier uitleggen wat er aan de hand is. Op het moment dat ik een bedrag van je rekening wil incasseren, wordt dit geblokkeerd. Je bank heeft bij mij aangegeven dat incasso's voor mij geblokkeerd zijn. Hierdoor kan ik ook door het aannmaken van een nieuwe automatische incasso niet van je rekening incasseren.
    Je bank geeft bij jou aan dat Ben niet geblokkeerd is. Bij mij geeft je bank aan van wel. Wat je nog kunt controleren is of T-Mobile wel geblokkeerd is voor automatische incasso. Ik maak namelijk gebruik van dezelfde rekening. Ik hoor graag van je of je daar wel verder mee komt.
    Beste Ben,

Zoals beloofd onderstaand nog de reactie van de Rabobank. Ik hoop dat jullie het incassoprobleem kunnen oplossen.
    Met vriendelijke grroeten,

Beste meneer Starren,

Vervelend dat u nog steeds geen incasso mogelijkheid hebt voor BEN. De enige oplossing die wij nog hebben is de volgende:
    De eventuele machtiging die BEN heeft laten verwijderen en een nieuwe opvoeren zodat het probleem is opgelost. Bij ons is er geen Incassomachtiging van BEN bekend is er zijn ook geen blokkades of andere oorzaken waarom er niet geïncasseerd kan worden.
    Ik wens u nog een fijne dag
    Hans Kenens
    Adviseur Particulieren

Ik ben aanwezig op maandag, woensdag, donderdag en vrijdag

Rabobank Peel Noord
    Telefoon: (0492) 39 19 19
    info.peelnoord@rabobank.nl
    www.rabobank.nl/peelnoord

Postadres: Postbus 11, 5420 AA Gemert
    Bezoekadres: Ridderplein 7, 5421 CV Gemert of Koppelstraat 91, 5741 GB Beek en Donk
    Hallo Ton,

Dankjewel voor de e-mail. Ik heb dit neergelegd bij mijn financiële afdeling. Zodra ik een reactie ontvang stel ik je hiervan op de hoogte.

Hallo Ton,
    Ik heb inmiddels reactie ontvangen van mijn financiële afdeling. De fout leek inderdaad toch bij mij te liggen. Sorry daarvoor. De komende incasso zal goed verlopen.
    Tonstar
    Bedankt voor de reactie, we wachten de volgende incasso af. Hopelijk verloopt die goed.
    Hallo Ton,
    De factuur zal uiterlijk 27 februari van je rekening geïncasseerd worden. Ik hoor dan graag van je of het nu goed is gegaan.
    Beste Ben,

Uiteraard laat ik even weten of de facturering goed gegaan is.

Hallo Ton,
    Is het bedrag inmiddels van je rekening geïncasseerd?
    Dag Ben,

Er is niets afgeschreven. Het werkt kennelijk nog steeds niet goed.
    Dag Ben,

Het is dus inderdaad definitief weer niet gelukt om via incasso van mijn rekening af te schrijven.
    Ik heb namelijk reminder gekregen dat ik binnen 14 dagen zelf bedrag moet overmaken, omdat anders extra kosten in rekening worden gebracht.

Ik heb nogmaals lijst van incasso opdrachten van mijn rekening nagekeken en daar staat Ben niet bij. Er is dus door Ben nog steeds geen aanvraag voor incasso op mijn rekening gedaan.

Svp gaarne oplossen.

Hallo Ton,
    Vervelend dat het weer mislukt is. Ik heb de opdracht nogmaals uitgevoerd. Over een week zal ik weer controleren of het nu wel gelukt is. Met vriendelijke groet,
    Dag Ben,

Ik heb inmiddels het geld al handmatig overgemaakt. Dus gaarne niet nogmaals incasso uitvoeren. Volgende maand maar weer.

Het is ongelooflijk dat Ben het niet voor elkaar krijgt om een incasso uit te voeren.
    Hallo Ton,
    De incasso is ingetrokken. Ik zal het aankomende facturatie nog eens proberen.
    Tonstar
    Ik ben benieuwd of de komende incasso wel gaat lukken.
    Tonstar
    Nog steeds in afwachting van volgende incasso.
    Tonstar
    De incasso is weer mislukt, het is jammer dat het Ben niet lukt om te incasseren van mijn rekening, terwijl er geen enkel beletsel is om dat te doen.
    Ik geeft het op. Jammer maar het is niet anders.
    Voor het overige ben ik overigens dik tevreden met Ben, laat dat ook gezegd zijn.

Tonstar
Er is geen oplossing. Het lukt Ben gewoonweg niet om een incasso uit te voeren, terwijl er geen beletsel is. Jammer.

Ook een klacht indienen over BEN?