Opgelost door BEN: Klantvriendelijkheid ver te zoeken

content Opgelost
M.J.A. Ruhl

Mijn vader had een Ben abonnement. Hij kreeg een hersenbloeding en kwam in een verpleeghuis terecht. Hierop heb ik, zijn dochter, tel. contact gehad op 29-6-2017 en de situatie uitgelegd, waar ik het advies kreeg om aangetekend het abonnement op te zeggen. Ik heb op 30-6-2017 aangetekend een brief met uitleg verstuurd naar Ben waarin ook een verzoek om op mijn e-mail adres een bevestiging te sturen van de opzegging en daar tevens in te vermelden dat, indien het contract niet per 10 juli opgezegd kan worden omdat dit niet volgens het contract mogelijk is, de vroegst mogelijke datum van opzegging aan mij door te geven. Niks van dit alles ontvangen wel de vraag of ik telefonisch correct behandeld ben. Ben bleef gewoon afschrijven waarop ik, met inachtneming van het opzegtermijn van 1 maand, de volgende afschrijving heb teruggeboekt en de incasso heb geblokkeerd. Tot mijn verbazing kwam er nu per e-mail dat zij niks konden afschrijven en dat dit binnen 15 dagen bijgeschreven diende te worden op het rekeningnummer van Ben. Telefonisch contact opgenomen met Ben waarna zij mij vertelde dat de oorzaak was dat ik niet had vermeld dat ik het nummer niet wilde behouden. Lariekoek, ik heb duidelijk aangegeven dat het abonn. diende te worden opgeheven met het klantnummer van mijn vader. Zij hadden mij tel. benaderd, aldus de medew., maar er was toen niemand thuis, om te achterhalen of het nummer behouden diende te worden. Ze hadden mij toen ook via de e-mail kunnen benaderen maar nee, Ben niet. Kous voor hun af en laat maar door lopen. De maand die al betaald was is door mijn dochter verbruikt, logisch als iets al betaald is dat je er gebruik van maakt. Ik heb maar betaald om geen verhogingen van het bedrag te krijgen maar de medewerkster vertelde dat zij dat ook aanraadde om geen moeilijkheden te krijgen. Heb verzocht om definitieve afsluiting maar dat kon zij niet dat ging weer een andere afdeling doen. Ten eerste hoeft mijn vader dit niet te betalen maar om rottigheid te voorkomen heb ik het overgeboekt en ten tweede vind ik Ben de boel enorm uitbuiten en is er totaal geen klantvriendelijkheid te bespeuren naar de klant toe als het gaat om opzeggingen. Ik heb het niet over de dame die mij te woord heeft gestaan maar over de gang van zaken bij Ben als je noodgedwongen op moet zeggen als gevolg van een hersenbloeding. Schandalig Ben!!

Marga

Dat de factuur van augustus alsmede september weg wordt geboekt. Ik ga ervan uit dat dit dan ook daadwerkelijk zal gebeuren.

Hallo Marga,

Wat een vervelende situatie, ik begrijp dat jij dit graag voor je vader wilt regelen.

Ik wil je hier graag mee helpen. Zou je mij de gegevens van je vader welke bij Ben bekend zijn kunnen sturen?

Dan kan ik dit voor je uitzoeken en zal ik telefonisch contact met jou opnemen.

Ik hoop op een reactie.

Hallo Ben,

Zoals verzocht in uw mail hierbij de gegevens van mijn vader:
    P. Zwitser
    Ambachtsstraat 25
    2266AK Leidschendam
    klantnr. 655029
    aangetekende brief verstuurd d.d. 30-6-2017 met opzegging
    Goedemorgen Marga,

Bedankt voor het versturen van de gegevens van je vader.

Ik ga het vandaag voor jou uitzoeken, en zal je hier dan telefonisch over benaderen.

Goedemorgen Marga,

Ik heb jou vandaag geprobeerd te bellen, helaas heb ik jou niet aan de telefoon gehad. Ik heb jou een e-mail gestuurd naar het bij mij bekende e-mailadres.

Hallo Jennifer van Ben,

Hartelijk dank voor het oplossen van mijn probleem. Ik ga ervan uit dat dit dan helemaal in orde komt w.b. de facturering van de maanden augustus en september. Fijn dat je dit zo snel hebt weten op te lossen complimenten hiervoor.
    Bedankt voor je inzet,

groeten van Marga

Ook een klacht indienen over BEN?