Opgelost door BEN: Klantvriendelijkheid ver te zoeken
Details
Klacht
Mijn vader had een Ben abonnement. Hij kreeg een hersenbloeding en kwam in een verpleeghuis terecht. Hierop heb ik, zijn dochter, tel. contact gehad op 29-6-2017 en de situatie uitgelegd, waar ik het advies kreeg om aangetekend het abonnement op te zeggen. Ik heb op 30-6-2017 aangetekend een brief met uitleg verstuurd naar Ben waarin ook een verzoek om op mijn e-mail adres een bevestiging te sturen van de opzegging en daar tevens in te vermelden dat, indien het contract niet per 10 juli opgezegd kan worden omdat dit niet volgens het contract mogelijk is, de vroegst mogelijke datum van opzegging aan mij door te geven. Niks van dit alles ontvangen wel de vraag of ik telefonisch correct behandeld ben. Ben bleef gewoon afschrijven waarop ik, met inachtneming van het opzegtermijn van 1 maand, de volgende afschrijving heb teruggeboekt en de incasso heb geblokkeerd. Tot mijn verbazing kwam er nu per e-mail dat zij niks konden afschrijven en dat dit binnen 15 dagen bijgeschreven diende te worden op het rekeningnummer van Ben. Telefonisch contact opgenomen met Ben waarna zij mij vertelde dat de oorzaak was dat ik niet had vermeld dat ik het nummer niet wilde behouden. Lariekoek, ik heb duidelijk aangegeven dat het abonn. diende te worden opgeheven met het klantnummer van mijn vader. Zij hadden mij tel. benaderd, aldus de medew., maar er was toen niemand thuis, om te achterhalen of het nummer behouden diende te worden. Ze hadden mij toen ook via de e-mail kunnen benaderen maar nee, Ben niet. Kous voor hun af en laat maar door lopen. De maand die al betaald was is door mijn dochter verbruikt, logisch als iets al betaald is dat je er gebruik van maakt. Ik heb maar betaald om geen verhogingen van het bedrag te krijgen maar de medewerkster vertelde dat zij dat ook aanraadde om geen moeilijkheden te krijgen. Heb verzocht om definitieve afsluiting maar dat kon zij niet dat ging weer een andere afdeling doen. Ten eerste hoeft mijn vader dit niet te betalen maar om rottigheid te voorkomen heb ik het overgeboekt en ten tweede vind ik Ben de boel enorm uitbuiten en is er totaal geen klantvriendelijkheid te bespeuren naar de klant toe als het gaat om opzeggingen. Ik heb het niet over de dame die mij te woord heeft gestaan maar over de gang van zaken bij Ben als je noodgedwongen op moet zeggen als gevolg van een hersenbloeding. Schandalig Ben!!Marga
Gewenste oplossing
- Status
- opgelost
- Beoordeling
Deze klacht is gesloten
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.