Klacht BEN: Kosten Roaming in het Buiteland

Anniek

Ik was op reis in Colombia, en moest noodgedwongen een vliegticket boeken naar een ander land toen ik op het vliegveld was en daar had ik 10 minuten voor anders mocht ik het vliegtuig niet baarden. Daarom heb ik mijn roaming aangezet om een vliegticket te kunnen boeken. Na geprobeerd verbinding te maken werkte het internet niet. Dit duurde ongeveer 3 seconden en hier is mij €15 voor in rekening gebracht. Terwijl het internet niet eens werkte. Hierbij komend dat ik 200 dollar moest betalen om mijn vlucht om te boeken omdat ik geen internet had om een vliegticket te boeken.

Mij niet die €15 euro in rekening te brengen. Ik heb 15 euro gestorneerd maar nu dreigt BEN om mij ook nog eens een extra €15 euro in rekening te brengen als ik dit bedrag niet binnen 14 dagen betaal.

BEN
    Geachte mevrouw Bisschop

Ik heb u een e-mail bericht gestuurd naar het e-mail adres dat bekend is bij mij.

Ben
    Anniek
    Herinneringskosten zijn sowieso nog niet van toepassing. (14 dagen na 28-07-16) Hier ga ik dus niet mee akkoord. Als jullie mijn bericht goed hadden gelezen dan kunnen jullie zelf ook wel begrijpen dat ik van te voren niet wist dat ik internet zou moeten gebruiken (normaal doe ik dit natuurlijk niet) en ik vond het ook niet erg om hier voor te betalen maar dan had het wel moeten werken. Er kwam direct er is geen verbinding mogelijk te staan. Ik stap over als er geen toepasselijke oplossing komt.
    BEN
    Hallo Anniek,

Ik begrijp dat het vervelend is dat er kosten in rekening zijn gebracht. Zoals in mijn e-mail aangegeven kost internet vanuit Colombia €5,00 per MB. Om je voor onverwachte hoge kosten te beschermen, staat er een zogeheten Data cap op je abonnement. Dit zorgt ervoor dat je internet kosten in het buitenland, niet hoger op kunnen lopen dan tot €15,00.

Door de Data cap kon jij niet meer dan 3 MB verbruiken. Dit aantal MB is erg snel verbruikt op het moment dat je je internet inschakelt. Op het moment dat je je internet inschakelt zoekt je toestel namelijk direct naar nieuwe berichten, updates, het weer enzovoorts. Hierdoor was jouw datacap al bereikt voordat je ook maar één website kon openen. Om die reden heb je de website nooit kunnen openen. De kosten van €15,00 zijn echter wel terecht.

Ik zie dat je de rekening inmiddels hebt betaald. Hiervoor wil ik je bedanken. Ik vind het vervelend dat dit zo is gelopen. Daarom wil ik je gedeeltelijk tegemoetkomen in de kosten. Ik heb een bedrag van €7,50 gecompenseerd. Dit bedrag zal worden verrekend met je factuur over augustus, welke je in september zult ontvangen.

Ben

Ook een klacht indienen over BEN?