Klacht BEN: na opzegging abonnement toch rekeningen

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 154945
Gebruiker
c te l
Datum
4 reacties

Details

De klacht

Ik geef al vanaf februari 2015 dat ik bij Ben weg wil en heb meer dan tien pogingen gedaan het abonnement op te zeggen voor het lukte. Pas half juni gaf Ben, toen ik telefonisch contact had gezocht want mijn e-mails werden niet beantwoord, (na 45 minuten wachten: kost ook wat) het goede simkaartnummer door. Na de opzegging gaf ik aan dat ik intussen dubbele telefoonkosten heb gehad. Ben weigert ook maar enige tegemoetkoming. Ik heb de laatste rekening van november niet betaald (E 10,47) en de rekening van oktober gestorneerd (E 12,98). En vandaag krijg ik ineens twee rekeningen: 1 van € 38,45 en 1 van E 14,66 . Dat is - zonder enige waarschuwing vooraf - E 30 meer dan de openstaande rekeningen. Ik wil normaal tweerichtingsverkeer met Ben, niet direct dreigementen met incasso en afsluiting (voor wat dat waard is, want gelukkig is het abonnement intussen beeindigd).

De oplossing

Ik wil een eerlijk voorstel van Ben over de onkosten die ik heb moeten maken (dubbele telefoonkosten, porto, belkosten) en de moeite die ik heb moeten doen omdat ik het abonnement niet kon opzeggen omdat Ben het verkeerde nummer op " mijnben" aangaf. En geen incassokosten ineens. Het meest eerlijk en praktisch lijkt me kwijtschelding van de kleine E 25 die Ben nu claimt.

4 reacties

  1. Auteur
    BEN
    Datum
    Beste mevrouw Schreuder,
    Er is een reactie per e-mail naar u verzonden.
    Met vriendelijke groet,
    Ben
  2. Auteur
    c te l
    Datum
    Het voorstel: Ik verzoek je dan ook om het totale openstaande bedrag van €38,45 zo snel mogelijk over te maken naar NL 61 COBA 0733 9747 75 ten name van Ben, onder vermelding van €550178. Houdt er rekening mee dat je wordt overgedragen aan een incassobureau wanneer je deze betaling niet tijdig uitvoert.
    De reactie is onduidelijk. 1. Het totale bedrag is nu €38,45 te zijn. Maar ik heb het over twee rekeningen. En nog steeds wordt rauwelings E 15 ,- extra gerekend aan herinneringskoste.
  3. Auteur
    BEN
    Datum
    Beste mevrouw Schreuder,
    Zoals in mijn e-mail aangegeven heeft u tot het einde van uw abonnement gebruik gemaakt van uw Ben simkaart. Om die redden dienen de gemaakte kosten betaald te worden.
    De verzoeken tot nummerbehoud zijn constant afgewezen, aangezien het verkeerde simnummer werd ingevuld.
    In mei 2015 is het eerste verzoek ingediend en in juni 2015 is het juiste simnummer naar u gecommuniceerd. Daarnaast stond het juiste simnummer al die tijd ook op uw simkaart aangegeven.

    Om bovenstaande redenen dient u de facturen en de daarbij horende herinneringskosten te betalen.

    Met vriendelijke groet,
    Ben
  4. Auteur
    c te l
    Datum
    Ben luistert niet en dreigt direct met incasso.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
c te l
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over BEN?