Klacht BEN: Niet kunnen bellen naar het buitenland

Nomad

Volgens Ben kan ik de eerste 2 maanden niet bellen naar het buitenland. Om de blokkade op te heffen moet ik 125€ voorschot betalen. Dit kan ik noet terugvinden in de voorwaarden van mijn abonnement, dus ik verwacht per direct een oplossing.

Per direct de mogelijkheid om te bellen naar het buitenland.

Hallo José,
    Wat vervelend dat je niet op de hoogte was van deze regel. Je kunt dit hier terugvinden op mijn website: https://www.ben.nl/klantenservice/buitenland.
    Ik kan de regel helaas niet voor je aanpassen. Sorry voor het ongemak.
    Nomad
    Toen ik dit abonnement afsloot ben ik hier niet op gewezen. naar mijn idee is het gangbaar dat je met een telefoonabonnement naar het buitenland kan bellen en begrijp niet dat dat niet kan met automatische incasso waar het bij andere telecombedrijven wel kan. Zet het dan duidelijker op de site, dit is voelt als misleiding. Hef gewoon de blokkade op.
    Hallo José,

Het is helaas niet mogelijk om de blokkade voor je op te heffen. Ik hanteer net als een aantal andere providers deze regel, om fraude en te hoge onbetaalbare kosten voor jou te voorkomen. Ik vraag een voorschot om er zeker van te zijn, dat je de bijbehorende buitenland kosten wel kunt betalen en zo dus niet in de problemen komt.

Nomad
    Maar wat verandert er dan aan als ik 2x mijn abonnement betaal? En waarom zet je anders niet een blokkade als er te veel naar het buitenland is gebeld? En waarom staat het er moet bij als je een abonnement afsluit? Vind je dat niet een beetje misleidend?
    Hallo José,

Op het moment dat je je twee maand facturen hebt betaald heb ik meer zekerheid van je vermogen om te betalen. Om die reden wordt de blokkade dan wel verwijderd.
    Ik begrijp dat je hiervan graag eerder op de hoogte had willen zijn. Na onderzoek is gebleken dat het plaatsen van regels als deze op de bestelpagina, de bestelpagina er onoverzichtelijk uit laat zien. Dat is de reden dat ik heb gekozen om dit in mijn FAQ te plaatsen.

Ben

Ook een klacht indienen over BEN?